ПОЛОВЊАЦИ СКУПЉИ И ДО 30 ОДСТО: Ауто плацеви по Европи већ имају нове ценовнике, али оно што следи је нови удар на цене
Цена је почела да расте још почетком прошле године.
На улицама по Србији возе се све новији аутомобили. Неретки су и "ганц нови", али све чешће виђамо добро очуване половњаке старе по неколико година. Срби их највише увозе из Немачке, Француске и Италије, а ове године они који су планирали да купе половњака, или су одустали или пристали да плате и до 30 одсто већу цену него што је то било прошле године. Нови прописи у Европи сада би могли да буду додатни удар, имајући у виду да све више развијених земаља прибегава борби против загађења ваздуха.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/398928/pjimage_4_0.jpg?itok=C4fW-Pzt)
НЕ, ТО НА НЕБУ НИЈЕ СУПЕРМЕН, ТО ЈЕ БИТКОИН! Криптовалута пробија све могуће границе
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/10/srbija.jpg?itok=g9nxFcXv)
ЧЕТВРТИ ТАЛАС УДАРА И НА ЉУДЕ И НА ЕКОНОМИЈУ: Шта ће бити са привредом Србије - ко би могао највише да настрада новим ударом вируса
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/04/16/slikaobrada1.jpg?itok=s0rXodia)
Од 600 до неколико хиљада евра, па ко шта воли: Сви би стан у Београду, а где је квадрат најјефтинији?
Цена је почела да расте још почетком прошле године. Прво за неких десетак одсто као последица корона кризе и пада тражње, а онда током лета и много осетније. Набавка појединих модела тако је већ почетком ове године била скупља за 20 до 30 одсто.
Практично, аутомобили који су коштали око 7.000 евра сада сада су скупљи и до 2.000 евра.
Ако Немачка буде променила свој Закон о гаранцијама, а то је тренутно једна од горућих тема у овој европској економији, половни аутомобили који из те земље стижу у Србију могли би да буду скупљи од 10 до 20 одсто.
Ако се узме у обзир да је цена половњака у Европи већ скочила због корона кризе и слабије продаје, практично се може рећи да стиже и други нови удар на џеп на увоз аутомобила у Србију.
Немачка је, наиме, недавно најавила измене Закона о гаранцијама, које би требало да усклади са Директивом ЕУ о продаји робе, а које у преводу значе и додатно поскупљење.
Немачко удружење дилера аутомобила, притом, очекује да би усвајање измена закона донело додатни раст цена половних аутомобила за 10 до 20 процената и практично крај продаје старијих половних возила.
Државно удружење независних трговаца моторним возилима чак је и апеловало на немачко Савезно веће у покушају да спречи усвајање ових измена.
- Промене су несразмерно неповољне и неодрживе за трговину моторним возилима - наводи се у саопштењу БВфК.
У Србији 85 одсто половњака
Према подацима Српске Асоцијације увозника возила и делова, продаја нових возила у нашој земљи чини око 15 одсто укупне продаје, односно првих регистрација, а чак 85 одсто чине половна возила. Притом је скоро 80 одсто половних возила старије од 10 година, што нас доводи до поражавајуће статистике просечне старости возног парка у Србији, која износи око 17 година.
Подсетимо, када Србија забрани увоз половњака са Еуро 3 мотором, наши возачи ће аутомобил који данас кошта око 3.000 евра плаћати најмање 500 евра више, а најстарији ауто који ће бити могуће увести у нашу земљу имаће 15 година.
У јуну прошле године чак три милиона возила са дизел моторима стандарда евро 4 и евро 5 стајало је на плацевима у Немачкој и чекало купце већином са наших простора, јер су тим возилима нови прописи забранили улазак у градска језгра у многим немачким градовима.
Током 2019. године из Немачке је на источно и југоисточно европско тржиште извезено 226.000 возила, двоструко више у односу на 2018. годину. Корона је прошле године делимично зауставила прилив половњака, мада подаци говоре да је током 2020. у Србију стигло само 750 коришћених возила мање него 2019.
Како би се избегле злоупотребе, продавци у појединим случајевима траже и да се најпре ауто региструје у Србији и да купац затим, уз осталу документацију, приложи и саобраћајну дозволу како би му се вратио ПДВ.