БОИНГУ СЕ ЦРНО ПИШЕ: Авио индустрија више неће бити иста, одштета коју морају да плате се мери у МИЛИЈАРДАМА
Компанија је такође оптужена за заверу ради преваре Сједињених Држава
Трагични падови лета 610 компаније Лион Аир и лета 302 компаније Етиопиан Ерлајнс открили су превару и обмањивање понашања запослених у једном од водећих светских произвођача авиона, рекао је вршилац дужности помоћника државног тужиоца Деквид Барнс.
Глумци и Mozzart прикупили 3.525.000 динара за помоћ УДУС-у - погледајте прву зоом представу у Европи!
ЊИМА ЈЕ ГОРЕ НЕГО ФРИЛЕНСЕРИМА: Познато колики је дуг српских држављана који раде на крузерима
ДА ЛИ СТЕ НЕКАД СЛАГАЛИ ШЕФА? Ово су најсмешнији изговори за неодлазак на посао
Запослени у компанији Боинг изабрали су пут зараде уместо искрености прикривајући материјалне информације Савезној управи за ваздухопловство у вези са радом авиона 737 MAX и ангажујући се у настојању да прикрију своју обману.
Оделење је саопштило да ће масовно поравнање обухватити кривичну казну у вредности од 243,6 милиона долара, 1,77 милијарди долара у исплати купцима 737 MAX-a, као и мањи улог од 500 милиона долара у фонд жртава несреће, који ће исплатити породицама путника који су страдали у две несреће. Исплате неће имати утицаја на текуће грађанске парнице против Боинга од стране рођака жртава несреће, према адвокатима тужилаца, који су приметили да ће нагодба само ојачати њихов случај.
Компанија је такође оптужена за заверу ради преваре Сједињених Држава, а Министарство правде је рекло да је Боинг признао да је обмануо посматраче ФАА о кључној компоненти авиона која је "утицала на систем контроле лета Боинга 737 MAX" и допринела падовима.
- Обмањујуће изјаве, полуистине и пропусти које су запослени у Боингу пренели ФАА ометали су владину способност да осигура сигурност јавности при летовима - рекла је Ерин Nealy Cox америчка тужитељка за северни округ Тексаса.
Две фаталне несреће 737 MAX - авиона којим је управљао Лион Аир 2018. године и други у власништву Етиопиан Ерлајна годину дана касније - убиле су укупно 346 људи, обе су повезане са неисправностима система управљања авионом. Несреће су довеле до тога да је MAX приземљен у целом свету више од годину дана.
У својој истрази, савезни регулатори открили су да је Боинг више пута лагао ФАА мониторе и свесно предао MAX на коначну сертификацију чак и након што су закључили да су неки од његових сигурносних софтвера и делови неисправни. Због тога га је компанија ФАА почетком прошле године новчано казнила са 5,4 милиона долара, док је MAX поново одобрено да лети у новембру на крају дуге истраге.
Компанија је признала да је починила кривично дело и одрекла се права на суђење као део договора са тужилаштвом.