Бројке не лажу – Weekend.17 је најбољи и најпосјећенији до сада
Завршио је највећи фестивал медија, комуникација, бизниса и умјетне интелигенције у Ровињу
Weekend.17 је поновно помакнуо границе могућег. Други дан овог спектакла надмашио је све што се могло замислити – преко 6500 посјетитеља, жедно не само забаве, већ и врхунских идеја које мијењају свијет. Након што је први дан донио сјајне панеле и расплесао публику уз ритмове познатог Ђ-а Fedde Ле Гранда на прослави 15. рођендана ЦинеСтар Channelsa, добра атмосфера је настављена и у суботу уз инспиративна предавања, панеле, радионице и незаборавну вечерњу забаву уз звијезду која удара темпо новој генерацији – Miach. Више од 220 говорника из свих крајева свијета на 9 позорница у склопу чак четири фестивала - Weekend Медиа Фестивал, АИ Weekend, HR.Weekend и Финанце Weekend, подијелило је своје идеје у простору старе Творнице духана под покровитељством Адрис групе.
Како је правник из Словеније постао предсједник УЕФА-е и које је препреке морао свладати на том путу? Колика је моћ ногомета у свијету, али и његова као предсједника УЕФА-е те како се изборио против Суперлиге, у до посљедњег мјеста испуњеној највећој дворани Weekenda у разговору с Миланом Влаовић Ковачек, списатељицом и колумнистицом Глорије открио нам је Александар Чеферин. Колико је моћ ногомета јака доказују ситуација на почетку рата у Украјини коју је Чеферин описао, када је у року једног дана успио организирати да се из Украјине изведу играчи и њихове обитељи, међу којима и Даријо Срна, док то за руком није пошло ни амбасадама ни политичарима. „Живот ти се пуно промијени када постанеш предсједник УЕФА-е и та моћ свакога може понијети. Мораш знати да си ти једно, а функција је нешто сасвим друго. Пуно тога ће се промијенити и када ми мандат заврши, али мислим да ћу задржати пуно пријатеља“, наводи Чеферин.
Што значи бити сретан? Питање које си многи од нас свакодневно постављају, а на овогодишњем Weekendu.17, Мицаел Дахлен, шведски професор среће, дао је публици одговоре кроз јединствену перспективу. “Свако мало требамо застати и запитати се – има ли смисла оно што радимо и испуњава ли нас то на неки начин”, рекао је Дахлен, објашњавајући публици важност рефлексије и преиспитивања властитих циљева у ужурбаном и стресном свијету у којем живимо. Дахлен је појаснио како је кључ среће у балансирању три темељна појма: смисленог, сретног и психолошки обогаћеног живота, појмова који, према његовим ријечима, чине три паралелна живота која сви водимо.
Главна заблуда у коју смо сви вјеровали је да је изванредна симбиоза масовних медија и масовног оглашавања — која је омогућила маркетингашима приступ великим публикама, а публици бесплатан или јефтин садржај у замјену — нека врста природне силе свемира, попут секса или гравитације. Овим панелом на којему је главни обарач те утопије у којој живимо био Боб Гарфиелд, амерички писац, новинар и коментатор те модератор Иван Станковић, оснивач и предсједник, Communis, открили су нам како је то само била епоха која је трајала три стољећа, врло уносна случајност у повијести. И готово је. „Медијима и оглашивачима од 2007. године нестало је више од пола зараде, пардон, не нестало знам гдје је, а социал медиа анд search је сада у плусу 503 билиона долара“, изјавио је Гарфиелд те додао како је дошло до тога да већ и old-school, добро познати брандови пропадају, да више ништа није профитабилно.
Пред медијима у свијету и у регији бројни су изазови како се вратити на старе стазе славе.
Kimberly Fox, водитељица међународне продаје, The Ветеранс и Хелен Лее-Ким, предсједница за међународна тржишта, Лионсгате Мотион Пицтуре Гроуп под модераторском палицом Анце Труте, генералне директорице, Вертицал Дистрибутион, подијелиле су своја виђења о стању, будућности и промјенама које потресају Hollywood, али и streaming сервисима и кинима у панелу под називом „Онце упон а тиме ин Hollywood“ powered by ЦинеСтар. Панелистице су биле сложне и одлучне у томе да желе да се људи врате у кино дворане, истичући како је то велики задатак за индустрију, али сматрају да је стање на тржишту задовољавајуће те да су кина, streaming и телевизија екосустав који се може међусобно надопуњавати.
У 2023. години, Супер Bowl је забиљежио невјеројатних 115 милијуна прегледа, далеко надмашивши друге популарне програме попут додјеле Осцара, која се нашла тек на 15. мјесту. Овај догађај не доноси само спортску узбуђеност, већ и више од 700 милијуна долара прихода у једном дану – и то само од реклама! Међу гледатељима је и Taylor Swift, а бројни популарни извођачи одбијају хонорар како би имали што више шансе бити дио тог спектакла. Управо о овом феномену говорио је Пете Radovich, потпредсједник продукције и виши креативни директор ЦБС-а на предавању интригантног наслова „What the ф*** ис the Супер Bowl, anyway?“.
Док Супер Bowl обара све рекорде, код нас је ситуација у спорту понешто друкчија. У многим спортовима, изван ногомета, сустави нису довољно развијени, а недостатак стручног кадра и дворана додатно отежава напредак. На панелу „Што кад си најбољи и није довољно?“ powered by Telemach, који је модерирао Дамјан Рудеж, директор Сунсет Спортс Фестивала, своја искуства подијелиле су звијезде хрватског спорта Барбара Матић, олимпијска освајачица злата, двострука свјетска првакиња и еуропска првакиња у јуду и Ивица Туцак, изборник хрватске ватерполске репрезентације која је ову годину окрунила златом на свјетском првенству те сребром на Олимпијским играма и еуропском првенству, те Адриан Јежина, ЦЕО, Telemach Хрватска.
Познати водитељ и новинар Андрија Јарак, аутор популарног труе цриме серијала “Досје Јарак”, отворио је фасцинантне теме истраживачког новинарства у динамичном разговору о криминалу на Балкану. Приче о истрагама стварних случајева мафијашких обрачуна и најкомплекснијих злочина у регији. Уз Јарка, као панелисти, своја су искуства подијелили бивши главни равнатељ полиције и ратни заповједник специјалне јединице „АЛФА“ Владимир Фабер, новинар и репортер РТЛ-а Дарио Тодоровић, аутор специјала Потраге „Завадлав“ те сценарист, редатељ и аутор „Досјеа Јарак“ те искусна српска новинарка Јована С. Полић, чије су приче расвијетлиле низ случајева криминала и корупције.
У свијету у којем се информације шире брже него икад, новинари се суочавају с новим изазовима – посебно у дигиталном добу. Управо те изазове истражио је панел powered by DW “Гђе новинари гријеше?” на овогодишњем Weekend Медиа Фестивалу, гдје су актери медијске сцене отворено расправљали о погрешкама које утјечу на повјерење публике. Панелисти Сабина Тандара Кнезовић (НОВА ТВ), Срећко Матић (Deutsche Welle) и Жаклина Таталовић (Н1) подијелили су своја искуства погрешака те ставове о одговорности новинара у времену лажних вијести и информација које брзо круже интернетом.
Јесу ли слобода и плурализам медија довољно снажан темељ за демокрацију у дигиталном добу? Панел „Медијске слободе и будућност медијске индустрије“ powered by Еуропска комисија на овогодишњем Weekendu.17 изазвао је велику пажњу публике. Панелисти су се дотакнули питања колико су медијски закони усклађени с реалностима дигиталне ере и колико су учинковити у Хрватској и остатку Еуропе. Андреа Човић, замјеница водитељице Представништва и водитељица медијског тима ЕУ комисије објаснила је како до 2025. године долази закон који ће регулирати демокрацију медија. Но, Дражен Кларић, главни уредник и директор Вечерњег листа тврди: „Мислим да смо закаснили, живимо у времену у којем је диктатура клика појела све оно што ми јесмо, и како традиционални медији испаштају“, с чим се додатно сложила Наталија Горшчак, директорица РТВ Словеније.
Препуну дворану Weekenda.17 насмијао је и гледао Зоко. Зокин поглед лијечи од бројних психосоматских тегоба, позитивно утјече на рад респираторних органа, побољшава потенцију, умирује болне жуљеве, одвикава од алкохолизма и национализма, а они који су на љековитом панелу „Зоко те гледа“ ухватили два Зокијева погледа, потпуно бесплатно добили су и трећи. Овим перформансом легендарног Зорана Кесића, српског комичара, новинара и водитеља, започео је панел „10 година у 24 минуте“ кроз који се, заједно са својим сценаристима Ненадом Милосављевићем, Виктором Марковићем, Владимиром Вуковићем надмика „Влада“, Марком Дражићем, Дарком Црногорцем и Мирославом Вујевићем надимка „Графа“, присјетио најбољих тренутака и анегдота како би прославили јубиларни 10. рођендан емисије „24 минута“.
Weekend.17 у Ровињу још једном је помакнуо границе и показао зашто је један од најважнијих регионалних фестивала. Осим што коментира и отвара расправу на најважније теме из свијета медија, комуникација и бизниса, Weekend сваке године предвиђа и најављује предстојеће трендове.
Видимо се и идуће године, на пунољетном Weekendu.18.