ДО ЗЛАТИБОРА ЗА ДВА САТА: До краја године много брже ћемо стизати до југа и севера земље, ускоро и дигитални ауто-пут
До краја године у нашој земљи предстоји реализација много важних путних инфраструктурних пројеката, а међу њима је и седам аутопутева и брзих саобраћајница чија градња и почиње током ове године.
Није било тако давно када су колоне возила на Ибарској магистрали биле неизбежне, било да се иде из Београда ка Златибору или супротним правцем. Делом је тако нешто аутопут до Чачка потпуно избрисао, а тек радује вест да би до омиљене српске планине од 19. децембра требало да се стиже за свега два сата и 10 минута. На Светог Николу практично би требало да крене аутопут од Београда до Пожеге и то није једини правац којим ће се брже ићи кроз Србију.
И ка северу Србије од Београда ће се путовати много брже него сада, па ће тако возом до Новог Сада требати свега 27 минута, а новим правцима стизаће се брже и ка истоку и западу земље.
НИШКИ "БЕЗБЕДЊАЦИ" ДОБИЈАЈУ КРОВ НАД ГЛАВОМ: Познат рок за завршетак изградња станова у насељу "Стеван Синђелић
ГРЧКА У "ЗАТВОРУ": Да ли ћемо моћи на летовање? ЗАБРАНА УЛАСКА је поново продужена - али то није једина лоша вест!
У СРБИЈИ ИНФЛАЦИЈЕ ГОТОВО И НЕМА! Најновије анализе показују снажан узлазни курс наше земље
До краја године у нашој земљи предстоји реализација много важних путних инфраструктурних пројеката, а међу њима је и седам аутопутева и брзих саобраћајница чија градња и почиње током ове године.
Тренутно се ради аутопут Кузмин-Сремска Рача, Моравски коридор од Чачка преко Крушевца до Појата, аутопут Чачак-Пожега, као и аутопут Рума-Шабац-Лозница.
До Златибора се тренутно путује око три сата и 40 минута, а и то би већ од Светог Николе требало да буде знатно краће, јер ће практично највећи део пута моћи да се иде ауто-путем, односно све до Пожеге.
Такође, оно што је још најављено за тај крај Србије јесте и наставак градње аутопута, даље од Пожеге до Бољара. Радови крећу, а договорена цена је око 1,5 милијарди евра за око 107 километара аутопута. То би знатно убрзало путовање на море у Црну Гору.
Иако неће бити завршен до краја ове године, мора се истаћи и још један од аутопутева који је важан, не само за нашу земљу већ и за цео регион - Београд-Сарајево, а на коме су радови званично почели крајем августа 2019. отварањем градилишта на деоници Сремска Рача-Кузмин дугачкој око 18 километара. Рок за изградњу ове саобраћајнице је две и по године.
Крајем ове године, од Београда до Новог Сада како је најављено, возићемо се брзом пругом, а стизаћемо за 27 минута возовима који ће ићи око 200 километара на сат.
Карта за воз од Београда до Новог Сада коштаће 1.000 динара, а ту ће саобраћати швајцарски Штадлерови даблдекер возови.
Додао је да ће се на тој траси током путовања бити прављена пауза у Чортановцима.
Изградња пруге Београд - Будимпешта уједно је и највећи и највреднији пројекат у Југоисточној Европи укупне вредности око четири милијарде евра, од чега око две милијарде евра на територији Србије.
Моравски коридор дефинисан је као један од пројеката од највишег државног значаја, а повезаће централну и западну Србију, од Појата до Прељине укупне дужине 112 километара. Биће то први дигитални аутопут у нашој земљи, чиме ће се омогућити брже и поузданије размене информација са циљем повећања безбедног одвијања саобраћаја. Све потребне информације возачи ће добијати из управљачког центра за контролу саобраћаја, а дуж целог аутопута имаће на располагању и бесплатан интернет.
Путем ЛЕД екрана дуж аутопута или дигиталних радио уређаја у колима, они ће тачно знати, између осталог, да ли има временских неприлика, застоја, пешака, бачених предмета, судара возила на аутопуту. Прва деоница од Појата до Крушевца требало би да буде завршена у току 2022. године.
О изградњи аутопута од Београда до Зрењанина први пут је било речи у марту 2019. године, када је најављено да би градња требало да почне за мање од годину дана. У новембру 2019. Влада Србије формирала је Радну групу за изградњу аутопута Београд-Зрењанин и Зрењанин-Нови Сад, коју треба да реализује кинеска Шандонг Хајспид Група.
Аутопут "Вожд Карађорђе", такозвани Шумадијски коридор, биће укупне дужине око 220 километара. Овај пројекат је у плану, а реч је о брзој саобраћајници са по две траке у оба смера, која ће повезати централну и источну Србију, и носиће име по вођи Првог српског устанка. Са једне стране ће ићи трасом Младеновац – Орашац – Аранђеловац, са друге Лазаревац - Аранђеловац где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору.
Поред аутопута "Милош Велики", од Београда до Чачка, у претходне две године завршено је више путних праваца који су веома убрзали и олакшали путовање.
Јужни крак Коридора 10, на аутопуту Е75, од Грабовнице до границе са Северном Македонијом, завршен је у потпуности и пуштен у саобраћај у мају 2019. године. Реч је о деоници од 95,7 километара на једном од најважнијих паневропских саобраћајних коридора који пролази кроз Србију и повезује Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Бугарску, Северну Македонију и Грчку. Повезује следеће градове и општине: Ниш, Лесковац, Владичин Хан, Врање, Бујановац и Прешево.
Пуштен је у саобраћај и Источни крак Коридора 10, аутопута Е80, од Ниша до границе са Бугарском, укупно 87 км. Источни крак Коридора 10 повезује Србију са Бугарском, али је важна и као транзитни коридор преко којег се одвија саобраћај између централне Европе и Турске ка Блиском Истоку.
Градило се и на северу, па је 27. децембра 2019. пуштен у јавни саобраћај "Ипсилон" (Y) крак, од обилазнице око Суботице до граничног прелаза Келебија, укупне дужине 24 километра.