РАЗЛОГ ЗА ПОСКУПЉЕЊЕ ПУТАРИНА У СРБИЈИ: Цене ће бити више за пет до шест одсто!
Вожња ауто-путем кроз Србију ускоро би могла бити скупља за пет до шест одсто.
Вршилац дужности директора "Путева Србије", Зоран Дробњак изјавио је у понедељак да ће предложити Влади Србије корекцију цена.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/12/09/1.jpg?itok=-cV41Jh4)
ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА СВЕ ГРАЂАНЕ СРБИЈЕ: Од јануара пораст плата и пензија, додатна помоћ за здравствене раднике
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/84136/skupstina_foto_srbijedanas.jpg?itok=lIZB-qNY)
ПОСЛАНИЦИ СКУПШТИНЕ ДАНАС О РЕБАЛАНСУ БУЏЕТА: Време за расправу дуплирано, о амандманима у четвртак
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/08/19/profimedia-0518341145_1.jpg?itok=ryoYltPw)
Дефицит буџета последица борбе са пандемијом: Србија ипак прва у Европи по економским резултатима
Он је истакао да то не би било велико поскупљење, а да би "Путеви" имали на располагању више новца за одржавање и обнову путне мреже и саобраћајница које су у надлежности локалних самоуправа.
Последњи пут је путарина поскупела у јуну прошле године, када су цене увећане за 12 одсто, а пре тога су кориговане за 10 одсто у јануару 2017. године.
Сагласност надлежних "Путеви" чекају и за почетак наплате путарине на саобраћајницама нижег реда. Како "Новости" незванично сазнају, предлог је да у првој фази овог пројекта почне наплата на Ибарској магистрали и на путу између Београда и Ниша.
Путарину би требало да плаћају само камиони, а циљ је да се теретњаци склоне са магистрала и усмере на ауто-путеве. Ова идеја спомињана је још пре неколико година, али је актуелизована после отварања деоница на Ауто-путу "Милош Велики", јер су упркос новом коридору теретњаци наставили да тутње Ибарском магистралом, како би избегли плаћање путарине.
У Плану јавних набавки, који је ово предузеће усвојило 30. октобра, пише да ће у четвртом кварталу, односно до краја 2020. године, бити расписан тендер за увођење система наплате путарине на путевима нижег реда. Наведена је и цифра од 250 милиона динара, колико је процењено да би могла коштати опрема за наплату.
У "Путевима" су у понедељак одговорили да у овом тренутку пројекат увођења наплате на магистралама није актуелан, због економске ситуације, узроковане пандемијом вируса корона, али и због чињенице да почетак реализације овог пројекта зависи, пре свега, од сагласности Владе Србије, као и ресорног министарства.
РАЧУНИЦА
Повећање од око пет одсто значило би да путарина од Београда до Прешева уместо 1.460 динара, кошта око 1.550 динара, док би за вожњу између престонице и Димитровграда возачи плаћали нешто више од 1.350 динара. Накнада за деоницу Београд-Шид била би око 430 динара, а од Београда до Чачка око 440 динара.