Грађани, ОПРЕЗ: Ево како нас варају произвођачи и продавци МОБИЛНИХ ТЕЛЕФОНА
Најсигурније куповати телефоне преко оператора мобилних мрежа, али је проблем у томе што су телефони код њих скупљи
Преко 50 одсто мобилних телефона продатих у Србији нема гаранцију произвођача, показује анализа података наших државних органа и приговора потрошача коју је урадило удружење "Заштита потрошача".
Прочитаје и:
Из тог удружења наводе да је већина продатих телефона код нас заправо намењена за продају на другим тржиштима, а у Србију доспе сивим каналима и зато немају гаранцију произвођача.
- Купци не могу ни да претпоставе да неко сме да, у уредно регистрованим продавницама, које се налазе у центру Београда, Новог Сада и Ниша, продаје телефоне који немају гаранцију произвођача и нису увезени редовним каналима - каже председник тог удружења Ненад Бумбић.
Купци по правилу сазнају да њихов телефон нема гаранцију произвођача тек кад се он поквари, а овлашћени сервисери одбију да их поправе иако не споре да су уређаји оригинални и да су у гарантом року.
На свему томе, како поручују из удружења "Заштита потрошача", профитирају несавесни трговци и велике корпорације, а произвођачи остварују екстра профит јер зараде продајом телефона, а избегну трошкове поправке својих уређаја, тако што ограниче важење гаранције на одређени број земаља међу којима није Србија.
Анализом података државних институција се може закључити да је током претходних 12 година сваки други телефон продат у Србији увезен на чудан начин, указују у том удружењу.
Према подацима РАТЕЛА, у Србији је током претходних 12 година у просеку било више од 9.000.000 активних СИМ картица тј. бројева мобилних телефона.
Од тога се око два милиона СИМ картица користи у телефонима који имају две картице или у уређајима за приступ интернету, што значи да се у Србији користи око 7.000.000 мобилних телефона.
Просечни корисник, мења свој мобилни телефон бар на три и по године, што значи да годишње увозимо око два милиона телефона.
Проблем је, међутим, у томе што подаци Царине и Статистичког завода показују да смо током претходних 12 година просечно увозили око 950.000 телефона.
- Да се сви телефони заиста продају легално онда би они код нас просечно трајали многу дуже него било где у свету. По званичним подацима испада да телефони у Србији трају више од седам година. Ипак, много је вероватније да преко милион телефона сваке године у Србију доспе неким чудним путевима - изјавио је Бумбић.
У Србији је, како истичу у том удружењу, најсигурније куповати телефоне преко оператора мобилних мрежа, али је проблем у томе што су телефони код њих скупљи.
- Због затварања ланца Хенди, може се очекивати да ће учешће телефона без гаранције произвођача на нашем тржишту бити још веће - закључује Бумбић.