УВОДИ СЕ РЕГИСТАР "НЕ ЗОВИ": Стиже спас за грађане - нема више узнемиравања!
Како је саопштено, министарка као најважнију новину у предлогу закона наводи увођење регистра "Не зови".
Влада Србије усвојила је Предлог закона о заштити потрошача, а министарка трговине Татјана Матић каже да ће нова законска решења значајно допринети безбедној трговини и јачању права потрошача.
"ЧУВАЈТЕ РАДНИКЕ НА ВЕЛИКИМ ВРУЋИНАМА" Огласио се Момировић и упутио важан апел свим послодавцима (ФОТО)
ВАЉЕВЧАНИМА 20 МИЛИОНА ДИНАРА: Грађанима половина пара за замену столарије, котлова и термоизолацију
БИТКОИН ПОНОВО "У ЗЕЛЕНОМ": Најпознатија криптовалута се опоравља, тржиште данас поново стабилно
Најважније новине Нацрта су:
1. Увођење Регистра „Не зови“
2. Увођење прорачуна за пружање услуге чија је вредност већа од 5.000 динара
3. Увођење евиденције потрошачких спорова
4. Извршена делимична хармонизација са Директивом о путовањима у пакет аранжманима и повезаним путним аранжманима 2015/2302.
5. Унапређен је поступак вансудског решавања потрошачког спора
6. Увођење прекршајних налога
Како је саопштено, министарка као најважнију новину у предлогу закона наводи увођење регистра "Не зови".
За Biznis.rs из Министарства трговине, туризма и телекомуникација кажу да ће увођењем Регистра "Не зови", законом бити прописано да потрошачи који не желе да примају позиве трговаца путем телефона или да добијају смс и mms поруке у сврху продаје и промоције, могу поднети захтев оператору електронских комуникација са којим имају закључен уговор, да им се телефонски број, фиксни или мобилни, упише у Регистар.
Регистар омогућава ефикаснији начин превенције насртљиве пословне праксе трговаца која је усмерена на све потрошаче (највише на старију популацију потрошача – пензионера), пише Biznis.rs.
- Предвиђена је прекршајна одговорност трговца ако, и поред тога што је потрошачев број уписан у Регистар, позове потрошача у комерцијалне сврхе. Регистром администрира Републичка агенција за електронске комуникације и поштанске услуге - наводе из Министарства.
Такође, измене Закона односе се на увођење обавезе трговца да сачини прорачун приликом пружања услуга, као и успостављање евиденције потрошачких спорова у судовима.
- Предлог обухвата и даље усклађивање са прописима ЕУ у области туризма, затим унапређење механизма вансудског решавања потрошачких спорова, као и прекршајне налоге за поједине прекршаје трговаца - наводе у Министарству.
Министарка Татјана Матић подсећа да је 9. јуна ове године почела и реализација ИПА 2018 ЕУ пројекта "Јачање заштите потрошача у Србији као одговор на нове тржишне изазове", који ће додатно обезбедити ефикасно спровођење заштите потрошача, као и усклађеност са правним тековинама ЕУ.