Гулфуд велика извозна шанса за произвођаче хране из Србије
Наступ 11 компанија из Србије на прехрамбеном сајму у Дубаију који се одржава од 21. до 25. фебруара организовале су Привредна комора Србије (ПКС) и Развојна агенција Србије (РАС).
Привредници из Србије први пут од почетка пандемије представљају своје производе уживо на прехрамбеном сајму Гулфуд (Гулфоод ) у Дубаију, а већ првих дана приметно је велико интерсовање за српску храну малопродајних ланаца и увозника Средњег истока, Азије и Африке. Највећи број састанака представници српских компанија имали су са потенцијалним партнерима из Уједињених Арапских Емирта (УАЕ), Либана, Јордана, Јемена, Египта и Индије, који су били у прилици да пробају нашу храну, воће, поврће, сокове, млечне производе и увере се у квалитет понуде.
Наступ 11 компанија из Србије на прехрамбеном сајму у Дубаију који се одржава од 21. до 25. фебруара организовале су Привредна комора Србије (ПКС) и Развојна агенција Србије (РАС).
-Гулфуд је важан за нашу прехрамбену индустрију јер омогућава да се фирме представе не само великом тржишту УАЕ већ и ширем региону и купцима из других земаља Азије и Африке. На сајму су наше компаније које су већ излагале, али имамо и нових излагача и желимо им пуно успеха и послова- рекла је Катарина Јовановић Обрадовић, помоћник министра привреде Србије.
Марко Селаковић, шеф канцеларије ПКС у Дубаију, истиче да је велики успех организовати овако велики сајам у време пандемије коронавириса, уз поштовање свих мера заштите.
-Наступ српских компанија које се предстаљају на сајму одсликава прехрамбену индустрију наше земље- рекао је Селаковић који очекује добро позиционирање наше привреде на овим великим и захтевним тржиштима.
Млекара Шабац први пут на Гулфуду представља своје производе.
- Ово је за нас изузетна прилика да квалитетан асортиман, који је већ позициониран на европском, руском и америчком тржишту, проширимо и на земље УАЕ и региона Голфа - каже Весна Митровић, директорка продаје Млекаре Шабац.
Вукашин Цицмил, директор извоза и маркетинга у Фабрици дечје хране у Добановцима наглашава да је сајам у Дубаију добра прилика да се обнове стари и успоставе нови контакти и партнерства. Новим пословима нада се и Слободан Поповић, директор фирме Натура густо из Параћина која прави мармеладе, сокове, ајвар, мајонез, кечап, као и здраве грицкалице.
Бранимир Костић, сувалсник компаније Цолд Pressok, Београд подсећа да ова фирма већ другу годину наступа на сајму у Дубаију. Успели су да обнове контакте, наставе преговоре и очекују успешан наступ. Производ ове фирме од ораха и веган беле чоколада био је у финалу овогодишњег такмичења Гулфуд иновативних производа у конкуренцији 265 производа из 44 земље у 10 категорија.
У Националном павиљону Србије производни и извозни потенцијал наше земље представљају компаније Мастер Фруитс, Мамбико аграр, Цолд Pressok, ИТН, Mirax аграр из Београда, ПИК Бечеј, Фабрика дечје хране Добановци, Натура Густо из Параћина, Јафа Црвенка, БМН Малинас из Пожеге, и Млекара Шабац. Свету је представљена лепеза домаћих производа: смрзнуто, сушено и конзервирано воће и поврће, воћни преливи, џемови, млечни производи, дечија храна, хладно цеђени сокови, производи од екструдираног пиринча и хумуса, бутера, млека од коштичавог воћа…
УАЕ увозе више од 80 одсто прехрамбених производа од чега половину поново извозе у земље Залива и источну Африку. Произвођачима који желе да извозе на тржиште УАЕ поседовање Халал сертификата даје додату вредност производу. Овај сертификат је обавезан код производа што су млеко, млечни производи, месо.
Сајам Гулфуд се простире на 100.000 квадрата, посета прелази 95.000 гостију годишње из око 100 земаља. Ове године пријављено је 2.845 излагача.