Храна из Србије ускоро у маркетима Уједињених Арапских Емирата!
У водећим трговинским ланцима у Уједињеним Арапским Емиратима(УАЕ) током пролећа очекују се нови производи из Србије.
Наше компаније, које су се успешно представиле на недавно одржаном Међународном сајму прехране Гулфоод у Дубаију, интензивно преговарају са пословним партнерима о извозу производа на тржиште Блиског истока, а очекује се и реализација првих извозних уговора.
СРБИЈА ГРАДИ ЛЕДОЛОМАЦ: Пловиће десет дана БЕЗ ДОПУЊАВАЊА горива!
ИТАЛИЈАНИ ИСКОРИСТИЛИ ПАНИКУ ДА СЕ ОБОГАТЕ ПРЕКО ВИРУСА: Средство за дезинфекцију чак 800 евра
Изгубио 54 МИЛИОНА ЕВРА у биткоинима: Папирић са шифрама бацио на отпад!
Од 16. до 20. фебруара, 14 српских компанија прехрамбене индустрије, у организацији Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије, представило је своје производе и извозни потенцијал на 25. међународном сајму Гулфоод, који се сваке године одржава у Дубаију. Ова манифестација, окупља водеће произвођаче и прерађиваче хране са свих континената и представља најзначајнији сајам прехрамбене индустрије на Блиском истоку.
У сарадњи са Канцеларијом ПКС у Дубаију, нашим излагачима организовани су сусрети са представницима највећих трговинских ланаца у Уједињеним Арапским Емиратима.
Током сајма привредници су имали више од стотину састанака са трговцима и дистрибутерима, а Привредна комора Дубаија организовала је панел дискусију о потенцијалу тржишта и могућностима унапређења спољнотрговинске размене Србије и УАЕ у области индустрије хране.
- Конкретизација сарадње са трговинским ланцима већ је почела. Сигуран сам да ће послови бити успешни и да ће све више нових производа из Србије бити на тржиштима Блиског истока. Пословна заједница УАЕ и Привредна комора Дубаија препознају Србију као поузданог партнера који нуди прехрамбене производе изузетног квалитета. Да бисмо ту позитивну перцепцију потпуно искористили, треба више да радимо на брендирању, сертификацији и стабилности количина, како би се укључили у глобалну утакмицу - рекао је Марко Селаковић, руководилац Канцеларије ПКС у Дубаију.
- Сваке године пријављују нам се нове компаније са добрим асортиманом производа што говори о спремности наших привредника да изађу ван оквира регионалног и тржишта ЕУ, и покушају да се позиционирају где су и сви велики светски играчи. ПКС се труди да привредницима буде не само саветодавна подршка, већ и на терену, у чему нам помаже наша канцеларија, али и комора Дубаија - рекла је Данијела Стрижак, помоћник директора у Сектору за стратешке анализе, услуге и интернационализацију. Надамо се да ће посета високе делегације Привредне коморе Дубаија, планирана почетком априла, помоћи реализацији наших планова и даљем унапређењу пословних активности, додала је Стрижак.
И наши излагачи на сајму Гулфоод виде велике могућности на тржиштима УАЕ и Блиског истока.
- Одлазак на Гулфоод био је одлична прилика да се директно упознамо са захтевним тржиштем УАЕ и суседних земаља. Следећи корак је добијање Халал сертификата од сертификационе куће коју признаје ЕСМА, што ће значити додатну потврду квалитета која је неопходна за позиционирање производа - каже Сандра Аврамовски, оснивач и директор фирме "Цолд Pressok".
Високи стандарди квалитета које, како је истакла, компанија испуњава, неопходни су за приступ и останак на тржишту УАЕ.
- Захваљујући проактивности чланова ПКС, као и представника коморе у Дубаију, одржали смо састанке са четири највећа ланца супермаркета и ступили у контакт са дистрибутерима који имају искуства са производима попут наших. Предстоји нам да успешно завршимо започете преговоре - рекла је Аврамовски.
За Мирослава Радивојевића, власника параћинске компаније "Натура Густо", сајам је ново искуство и потврда да су на правом путу, да имају производе препознатљиве не само на домаћем, већ и на светском тржишту.
- То су потврдили многобројни посетиоци разних земаља који су заинтересовани да буду наши дистрибутери. Да бисмо остварили сарадњу и ушли на тржиште УАЕ, морамо да понудимо конкурентне ценовне услове, флексибилност прилагођавања укуса или паковања потребама тамошњег тржишта - истиче Радивојевић.
Милена Цветић, извршни директор компаније Мастер Фруитс, која већ годинама извози замрзнуто воће на тржиште Блиског истока, после овогодишњег, трећег сајамског наступа на Гулфоод-у, планира почетак реализације потписаних уговора, проширење посла и повећање пласмана својих висококвалитетних конкурентних производа - малине, купине, јагоде, боровница и воћних пиреа у земљама Блиског истока.
Милош Мијовић, комерцијални директор компаније МК Агрицултуре, која послује у склопу МК Гроуп, изразио је изузетно задовољство припремом и организацијом националног павиљона Србије на овогодишњем Гулфоод-у.
- За компанију ПИК Бечеј сајам је био успешан, одржали смо неколико изузетно важних састанака који су донели конкретне помаке, а ускоро очекујемо и реализацију одређених пројеката. Препознатљивост наших производа на Блиском истоку и искуство које имамо из претходних неколико година умногоме су допринели већој успешности нашег излагања, тако да ћемо након овог сајма ојачати постојеће и успоставити нове партнерске односе, као одличан залог за будућност и потврду већ доказаног квалитета производа - каже Мијовић.
Пре свега желели бисмо да се захвалимо Привредној комори Србије на одличној припреми и организацији националног павиљона Србије на овогодишње Гулфоод-у у оквиру којег је и компанија ПИК Бечеј представила своје производе.
Пар дана након што су се утисци слегли можемо са сигурношћу да кажемо да је сајам био успешан, одржали смо неколико изузетно битних састанака који су дали конкретне помаке и верујемо у скоријој будућности реализацију одређених пројеката, што је и био циљ учешћа ПИК Бечеја на Гулфоод-у 2020.
Препознатљивост наших производа на Блиском истоку и искуство које имамо из претходних неколико година су у многоме допринели већој успешности нашег излагања, тако да чврсто верујемо да ћемо након овог сајма још више ојачати већ постојеће и успоставити нове партнерске односе који ће бити одличан залог за будућност и потврда већ доказаног квалитета наших производа.