ИБАРСКА МАГИСТРАЛА ЗАБРАЊЕНА ЗА ШЛЕПЕРЕ! Дробњак: Имамо идеју да уведемо наплату путарине за теретна возила
Увођењем путарине возачи многих теретњака определили би се за ауто-пут, чиме би се кретање оптерећеним магистралама знатно олакшало
За возаче теретних возила чија укупна тежина прелази 12 тона треба увести наплату путарине на магистралним путевима, посебно ради безбедности и растерећења ових фреквентних путева, сматра директор "Путева Србије" Зоран Дробњак.
ОЧУВАНА КИЧМА ЕКОНОМИЈЕ У СРБИЈИ: Све мере, предлози, иницијативе донете у току ванредног стања
Србија одувала Хрватску: Стигле прогнозе раста БДП за први квартал 2020. године! Наша земља предњачи
МОРАТОРИЈУМ НА КРЕДИТЕ ПОЧЕО ДА ИСТИЧЕ Ево када можете очекивати наплату следеће месечне рате
Дробњак је недавно гостујући на РТС истакао да би се увођењем путарине возачи многих теретњака определили за ауто-пут, чиме би се кретање оптерећеним магистралама знатно олакшало.
- На Ибарској магистрали није растерећен саобраћај, већ је пут пун возила. Имамо оптерећење и од Лазаревца до Београда. Посебно има доста камиона који избегавају да плаћају путарину на ауто-путу, па бирају магистрални пут. Зато имамо идеју да уведемо обавезну наплату путарине за теретна возила чија тежина премашује 12 тона, како бисмо возаче натерали да користе ауто-пут - рекао је директор "Путева Србије".
Он је навео и да би та наплата превасходно утицала на безбедност саобраћаја.
- Имамо препоруку од Светске банке да тако урадимо. Ибарска магистрала је врло опасна јер има много тешких теретних возила. Њиховим померањем ти путеви би били квалитетнији за вожњу, што би директно утицало на повећање безбедности учесника у саобраћају, а наплатом би се обезбедио и новац за одржавање путева - рекао је Зоран Дробњак.
- О могућности реализације идеје увођења наплате путарине на магистралним путевима, тј. државним путевима првог Б реда, јавност ће бити благовремено обавештена - речено је из одељења за односе са јавношћу овог предузећа.
Професор Саобраћајног факултета у пензији Милан Вујанић поздравља овај предлог и истиче да девизу ко се више вози, треба више и да плати треба применити и у нашој земљи.
- Теретна возила тежине преко 3,5 тона највише оштећују путеве, тако да би било логично увести путарину, која ће касније бити уложена у одржавање тих истих магистрала. Свакако, растерећење до којег би дошло јер би возачи чешће бирали ауто-пут такође је добра ствар. Подржавам идеју, мислим да је она најпоштенија за све, јер никако не би требало да се плаћа исто уколико неко стално прелази један те исти пут и неко ко га пређе једном. Добро решење постоји у Словенији, где су уведене маркице, које за један прелаз преко одређеног пута коштају 15 евра, док за годину дана оне износе 80 евра. Што се тиче слободе кретања, она може бити само условна, онако како је предвиђено законом, те сматрам да је ова идеја не би прекршила - навео је Вујанић.
Спас за жедне сточаре и 5.000 крава: Гради се водовод у Божетићима, министарство издваја 70 милиона динара (ФОТО)
СРБИЈА БИ МОГЛА ДА ПРОИЗВЕДЕ УЉАНУ РЕПИЦУ ЗА 30 ФАБРИКА БИОДИЗЕЛА? Уложено се враћа за пет година
ОБИМНИ РАДОВИ НА ПУТУ КРАЉЕВО-ГОЧ: Потпуна реконструкција у близини "Дечије планине"
НЕВЕРОВАТНО ИСПЛАТИВ БИЗНИС: Добро размислите! Ево зашто овде лежи СЈАЈНА БУДУЋНОСТ (ФОТО)
У овим земљама се уводи радна недеља од четири дана: Да ли је ово начин да се ствари побољшају на дужи рок?