Ипак остају у Србији: Млади који преко конференције праве бренд од српске омладине
Нису отишли јер сматрају да одавде могу да стигну свет
12. маја 2018. године, најбољег светског бренд експерта не доводе државни органи, па чак ни приватан сектор. Доводи га наша омладина. Сами организују стручан симпозијум (уз подршку спонзора који су препознали њихов рад) под називом “АРК Регионал Брандинг Symposium”.
Шест наших младих, талентованих, награђених дипломаца и студената завршних година државних факултета, без утицајних родитеља, који имају од 22 до 30 година и заиста, заиста не желе да напусте своју земљу у потрази за послом и будућношћу.
Нису отишли одавде јер сматрају да одавде могу да стигну свет, и због тога су 1. јануара 2018. године основали непрофитно струковно Удружење “Бренд Стручњака” како би реализовали овај пројекат, на којем волонтирају и раде упоредо на пословима од којих живе.
Мартин Линдстром биће предавач на овом догађају, а стручњака су придобили за идеју доласка у Србију тако што су му рекли да има пуно младих, способних, талентованих људи гладних знања који би уживали у прилици да о бренду уче директно од њега и да ће упознати једну страну Србије коју сигурно није имао прилике да види у светским средствима информисања. Пристао је у року од 24 часа.
Инспирацију за пројекат су добили суочени са општеприхваћеним тврдњама “све што вреди одлази из Србије”, “све је то преко везе” и “млади овде немају будућност”. Идеја о окупљању “мозгова који одбијају да се одлију” је привукла и друге квалитетне и способне младе људе који су се окупили да нешто створе јер верују у бољу будућност коју могу и хоће (!) стварати одавде. Између осталог, говорник ког доводе тврди да кад год један тренд преовлада, јави се отпор који захтева да се успостави баланс.
На том догађају желе да окупе људе који верују у усавршавање, улажу у себе да буду бољи стручњаци и људи. У почетку, им нико није веровао да то могу да изведу, и ишли су од врата до врата у потрази за спонзорима, са све дипломама и наградама које су освојили.
Сами су се изборили, удружили, и сносе финансијски ризик за пројекат који се финансира искључиво из спонзорстава и котизација.
Постоје млади људи који су спремни да се боре за бољу будућност, а наш посао је да их подржимо јер иначе немамо право да се жалимо у Дневнику зашто одлазе.
Симболично, нису ни свесни, да овим пројектом праве и сами бренд о једној другачијој Србији о којој говорник може да прича широм света, а ми можемо поносно да покажемо.