Извоз шљиве на Блиски исток- шанса за српске произвођаче
Додајући да се 75 одсто шљиве у Србији, у којој доминирају старе аутохтоне сорте, користи за ракију.
Марко Селаковић, шеф Канцеларије Привредне коморе Србије у Дубаију, представио је потенцијале и перспективе извоза српске шљиве на тржиште Уједињених Арапских Емирата, на онлајн манифестацији "Дани шљиве" у Блацу.
НОВИ ПАКЕТ ПОМОЋИ ХОТЕЛИЈЕРИМА ШИРОМ СРБИЈЕ: Вучић саопштио сјајне вести за економију
400.000 ВАУЧЕРА ЗА ТУРИЗАМ У СРБИЈИ ИПАК НЕЋЕ БИТИ ПОДЕЉЕНО: Новац преусмерен за помоћ хотелима
НАМИРНИЦЕ У СРБИЈИ ВЕОМА ПРИСТУПАЧНЕ: Ниже цене млека, сира и јаја од нас имају само четири земље
Више од 450 учесника пратило је излагање, а поред привредних друштава, предузетника и произвођача шљиве, учествовали су и представници Регионалне привредне коморе Ниш, Регионалне развојне агенције Ниш, Пољопривредне стручне саветодавне службе Прокупље као и представници компанија за производњу и прераду воћа.
Селаковић је оценио да је потенцијал српског тржишта шљиве изузетно велики и да можемо бити конкурентни са том воћном сортом на захтевном тржишту Блиског истока.
- Србија је међу глобалним лидерима у производњи шљиве, а водећи региони су Мачвански, Колубарски и Шумадијски округ. У 2019. години произведено је 558.930 тона шљиве - навео је он.
Додајући да се 75 одсто шљиве у Србији, у којој доминирају старе аутохтоне сорте, користи за ракију.
- Сортимент шљиве на нашим просторима је знатно другачији него сортимент шљиве на другим подручјима која су оријентисана ка извозу на Блиски исток - наводи Марко Селаковић.
Као предности извоза шљиве на тржиште Блиског истока Марко Селаковић истиче бесцарински увоз, симболични ПДВ од 5 одсто и могућност директног контакта произвођача са дистрибутерима који умногоме олакшава процес трговине. Селаковић је указао да домаћи извозници морају да обрате посебну пажњу на GCC стандард који важи у свим земљама Голфа.
За тржиште Блиског истока Селаковић предлаже узгој сорти као што је рецимо "аженка" која је врло популарна на том тржишту.
За сарадњу са Блиским истоком наводи као предуслове висок квалитет производа, добро паковање, прецизност у договорима о количини и поштовање рокова.
- Пошто говоримо о премијум тржишту, производ мора да буде изузетног квалитета, изгледа, дизајна - указао је Селаковић и додао:
- Произвођачи морају да буду удружени да имају што укрупњенији засад, што укрупњенију производњу ако хоћемо да успешно пласирамо робу и озбиљне количине на тржиште Блиског истока - рекао је он, позивајући домаће произвођаче да се за подршку обрате Канцеларији Привредне коморе Србије у Емиратима, која је на располагању и за подршку у покретању бизниса, повезивању са дистрибутерима, пружању информација које се тичу тржишта.
КАКО ДО 90.000 ДИНАРА КРЕДИТА У БИЛО КОЈОЈ БАНЦИ: Ово су сви одговори на најчешћа питања грађана
Београдска берза: Промет спласнуо, индекси ојачали на недељном нивоу
САДА МОЖЕТЕ УЗЕТИ КРЕДИТ И У БАНЦИ ГДЕ НЕМАТЕ ОТВОРЕН РАЧУН: До 90.000 динара добићете на реч, ево и како
КОРОНА СПУСТИЛА РАМПЕ ШИРОМ ЕВРОПЕ: Опоравак путовања на Старом континенту "запео" у августу
НЕВЕРОВАТАН УСПОН НАКОН ПАНДЕМИЈЕ: Цене кафе, шећера и какаоа рапидно скочиле