ЈЕДНА ВРСТА РОБЕ НА РУБУ ЕГЗИСТЕНЦИЈЕ: Даље пословање и продаја зависе искључиво од новог председника САД
Одећи, накиту и производима за лепоту предвиђа се пад за око 25 одсто.
Скоро пуних девет месеци, колико траје пандемија у већем делу свету, сектор луксузне робе не може да се опорави, јер купаца нема као пре.
Људи и даље радије купују есенцијалне ствари, него скупе ципеле и торбе. Одећи, накиту и производима за лепоту предвиђа се пад за око 25 одсто.
РАДНИЦИ У СРБИЈИ УПЛАШЕНИ: Стручњаци објаснили да ли нам крајем јануара стиже талас ВЕЛИКИХ ОТПУШТАЊА и за кога
КОРОНА НАЈВИШЕ ПОГАЂА ОВА РАДНА МЕСТА: Погледајте добро у свој уговор о раду!
ДРЖАВА ЋЕ ПРИТЕЋИ У ПОМОЋ: Влада Србије размишља о новим мерама које ће олакшати пословање најугроженијим предузећима
Ова криза је успела да малтене уништи шестогодишњи узастопни раст овог сектора, а ситуација још није толико драматична зато што се лична потрошња у Азији, пре свега у Кини, полако враћа на старо.
Познато је да Кинези воле брендиране комаде одеће, обуће и аксесоара, мада су навикли да их купују када путују у иностранство.
Податке о паду продаје у овом сектору објавила је консултантска кућа Баин, а како се даље наводи у студији - они нису толико поражавајући, јер је пролетос прогноза била да ће пад износити 35 одсто.
Како је већ поменуто, Кинези су "извукли ствар", будући да се само у тој земљи прода готово трећина све светске луксузне робе.
Сектор скупоцене робе би у 2020. требало да оствари 217 милијарди евра прихода, што је за чак 64 млрд евра мање него у 2019. Иначе, ово је прво смањење прихода луксузне робе још од кризе из 2009, када је индустрија пала 9%. Од тог пада се опоравила наредне године, а како ће бити сада?
Тешко је дати прецизну оцену, јер је ситуација у вези са вирусом корона врло неизвесна. Могуће да је да ће неке државе у наредном периоду поново обуставити рад објеката који продају неесенцијалну робу, као и да ће доћи до забрана путовања.
На опоравак конкретно овог сектора, кажу из Баин-а, могао би утицати проналазак делотворне вакцине, али и политика. Из компаније кажу да ће изгледи бити јаснији у другом кварталу 2021, када се види колика је потрошња у Кини, какав је утицај стимулативних мера у САД и Европи, као и да ли ће бити промене пореске политике после америчких избора.
Бајден би могао да уведе да се оштрије опорезују они који зарађују више.