Како да "само гледам" постане куповина? Трикови помоћу којих продавци МАМЕ КУПЦЕ
Многи би се сложили да је умеће у трговини - таленат, али свакако да можете научити неке вештине које ће вам помоћи да привучете муштерије.
Влада веровање да онај ко се бави трговином, и добар је у томе, не може да "пропадне". Ипак, такође је чињеница да људи масовно посећују радње и тржне центре, али "само гледају", без намере да нешто купе. У том случају, посета вам није од велике важности, ако се профит не обрће.
Када је познати амерички ланац кафића отворио неколико својих објеката један до другог, сви су се смејали том потезу, међутим, ево која је била њихова логика: 90 одсто Американаца своју прву јутарњу кафу попије пре 11 часова, и сваки од њих у просеку стоји 1 минут у реду за кафу.
ОВО ТРЕБА ДА ЗНАТЕ ПРЕ КУПОВИНЕ СТАНА! Што пре резервишете, боље ћете проћи, а посебно водите рачуна о ИНВЕСТИТОРУ!
СНАЖАН РАСТ БИТКОИНА: Најпопуларнија криптовалута после оштрог пада доживела узлет
Ова воћка Србима доноси ПРАВО БОГАТСТВО! Простире се на 2.500 хектара, а извозимо је у чак ПЕТ ЗЕМАЉА!
Када би купац дошао, отворио врата локала и видео 20 људи испред себе, моментално би се окренуо и отишао. Али, када виде још једну кафетерију неколико метара даље - то је већ друга прича. Овај ланац је, на основу познавања својих муштерија и њихових потреба, увећао свој профит.
Данијел Мое је у својој књизи Ретаил: the Арт & Сциенце описао следеће категорије, према којима трговци, на пример у маркетима, организују робу:
1) Primary Business Дривер (јаја, млеко, месо, воће, поврће)
2) Traffic Дривер (сокови, посластице, козметика, пелене)
3) Профит Генератор (готова храна, упаковани производи, пециво)
4) Impulse/Add-ons (цвеће, играчке, књиге)
Продавци најчешће маме купце причом, презентацијом производа - што је често у парфимеријама или маркетима, али и акцијама. Осим класичних попуста, од на пример 20 или 30 одсто, у последње време све је учесталија акција "3 за 2". То значи да платите два производа, а добијете три.
Иако мислите да сте ви с овом акцијом и те како "у плусу", чињеница је да купци често купе и оно што им реално не треба. Постоји велика шанса да успешно користите сва 3 производа, али и могућност да се одлучите за куповину само зато што нешто добијате "за џабе".
Занимљиво је да 5 од 6 младих, узраста од 18 до 29 година - купује импулсивно, и то углавном за себе. Импулсивна куповина је, укратко, одлука донесена у трену, непосредно пре куповине, и најчешће је повезана с тренутним емоцијама.
Осим импулсивних, постоје и оне "наметнуте куповине", које се масовно дешавају око празника, на пример, за време Божића, Дана заљубљених или предстојећег Дана жена. Разне анкете показују да чак 90 одсто људи купи ствари које се не налазе на њиховој шопинг листи.
Истраживања показују да на импулсивну куповину, која је најчешћа, и самим тим доноси највећи профит, утичу ова 3 фактора: стимулативно окружење, гужва унутар продавнице и то колико често свраћамо у омиљену радњу.
Други важнији фактори су музика у позадини, мирис у продавници и њен изглед - начин на који су поређани производи, чисте полице, обрисана прашина. Неки купци ће радије отићи у другу радњу како би купили "чист производ", него онај који дуго стоји, па је већ прашњав или погужван. Ово се нарочито односи на козметику и хигијенске производе.
Занимљиво је и следеће: мушкарци, на пример, у парфимерији узму први производ с полице, док многе жене више воле онај што је позади, јер верују да га нико није дирао или отварао. Док 40 одсто потрошача у радњама потроши више новца него што је планирало, у онлајн продаји тај проценат је само 25.
Увек имајте своје најпродаваније артикле на стању. Издвојите по пет бестселера из сваке категорије, сваке недеље, и направите залихе производа. Осим што потрошачи "падају" на акције, важно им је да знају да могу да се ослоне на оближњи локал, било да је реч о маркетима и апотекама, или о књижарама и дрогеријама.
Импулсивна куповина је "резервисана" за купце, али не и за продавце. Пре него се одлучите за поруџбину неког производа, проверите његову вредност на тржишту, како се котира, колико га људи траже, да ли може да замени неке постојеће артикле.
Ротирање и видиљивост су две кључне ствари. Ако желите да купац нешто примети - морате му то приближити. Тако не чуди што се марамице, жваке и посластице за децу налазе баш код касе. Људи док чекају да плате, увек примете да им нешто "треба". Ротирање производа у објекту такође игра важну улогу, јер купци сваки пут морају да прођу целу радњу како би нашли жељени производ, уместо да иду на "запамћена места".
Држите конкурентне цене, али услугу на максималном нивоу. Често није исплативо ићи "испод цене", осим када су посебни датуми или акције, мада се трговцима чак и тада продаја исплати. Ипак, неко универзално правило је да увек будете у корак с конкуренцијом када је реч о ценама, али да улажете у обуке својих запослених како да боље продају. Наваљивање и агресивно убеђивање купаца - није опција.
Динар није ни прецењен ни потцењен: Због чега је српска валута једна од најреалнијих?
Пола Србије се и даље греје на угаљ и дрва: Колико ће грађане коштати ЕКОЛОШКО ГРЕЈАЊЕ на које сви морају да пређу?
Стигле лепе вести: За породиље издвојено скоро 470 милиона динара!
Званично отворена Рамска тврђава на Дунаву: Обнова коштала два милиона евра!
Грађани, све се променило: Почела примена НОВИХ ПРАВИЛА ЗА ПУТОВАЊА! Информишите се на време!