КИНА ПРЕЛАЗИ НА ЕЛЕКТРИЧНИ ПРЕВОЗ: Завршава се ера нафте, шта ће сад да измисле Американци да би водили ратове?
Прорачун се темељи на "конзервативном" сценарију Међународне агенције за енергију (ИАЕ)
Нагли прелаз на електрична возила који ће предводити Кина смањиће глобални раст потражње за нафтом за 70 посто до 2030. године и окончати доба нафте.
То је показало истраживање саветодавне куће "Карбон трекер" (Царбон Трацкер) које преноси Ројтерс.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/11/21/profimedia-0559494416_1.jpg?itok=R0WgVwlK)
РУСИЈА УВОДИ ПРОГРАМ "ЗЛАТНИХ ВИЗА": Познати услови за трајно пребивалиште
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/12/29/profimedia-0345365765.jpg?itok=r-VkzZfQ)
ПОСАО У ДОБА КОРОНЕ: Три групе радника сада на удару, али у предности кад прође пандемија
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/10/26/tan2020-10-24_1053636_101.jpg?itok=N03sWGU3)
ПОНОВО ПАДА ЈАВНИ ДУГ: Предлог буџета за 2021. у Скупштини Србије
За 10 година Кина би могла да уштеди више од 80 милијарди долара трошкова увоза нафте годишње захваљујући све конкурентнијим возилима с погоном на нове изворе енергије (НЕВ), објавио је Царбон Трацкер.
Прорачун се темељи на "конзервативном" сценарију Међународне агенције за енергију (ИАЕ), која предвиђа да ће електрична возила до 2030. чинити 40 посто укупне кинеске продаје аутомобила те 20 посто продаје у Индији и на другим тржиштима у развоју, преноси Индекс.
Забрана традиционалних аутомобила се ближи
Трошак увоза нафте потребне за производњу горива за просечни аутомобил десет је пута већи од трошка набавке соларне опреме потребне за производњу струје за погон електричног возила, нагласио је Царбон Трацкер.
- Посреди је једноставан избор између све веће зависности од скупе нафте коју производи страни картел и домаће електричне енергије из обновљивих извора чије цене падају - изјавио је главни аутор извештаја Кингсмил Бонд.
Електрична возила играју кључну улогу у настојањима Кине да смањи емсију штетних гасова који мењају климу и побољша квалитет ваздуха у градовима. Индија је такође поставила амбициозне циљеве продаје таквих возила до 2030. године.
До 2035. само електрика и хибриди
Кина још није одредила када ће тачно забранити производњу и продају традиционалних аутомобила, али неименовани званичник у индустрији рекао је у октобру да ће нова електрична возила до 2035. чинити половину укупне продаје свих нових аутомобила, док ће остатак бити хибридна возила.
Дакле, изгледа да живимо на почетку краја ере нафте... Ере коју су обележили мешање САД у сваки могући посао са нафтом и ратови који су Американци покретали не жалећи ниједног туђег живота како би својој елити прибавили што више "црног злата" или новца од продаје истог... Па се сад поставља легитимно питање - шта ће ново Американци да измисле да би и даље покретали и водили ратове?