Кинези граде фабрику у Србији: Правиће батерије за електрична возила (ФОТО)
Лепе вести
У наш "Икарбус" за два месеца стиже "Ли Јонг", кинески произвођач електричних аутобуса који планира да у Србији изгради фабрику батерија. Тај посао наговештава могућност да аутобусе производе и у Земуну. Да ће Кинези бити кључни произвођачи електричних возила, поготово комерцијалних, видело се и на сајму у Хановеру.
Прочитајте и:
Тржиште аутобуса и камиона у свету расте. Највећи раст има Кина која купује возила колико Европа, Северна Америка и Јапан заједно.
Кинези гледају не све начине да нешто што је произведено у Европи – пресликају, али и унапреде. Они не нуде само електрично и аутономно возило, већ и комплетан експлатациони менаџмент од далековода преко пуњачких станица до бус-терминала.
Оно што треба рећи то је да код нас долази један од највећих произвођача електричних аутобуса и камиона у Кини, "Ли Јонг", који треба у нашим погонима "Икарбуса" да монтира електричне аутобусе који би се користили искључиво у ГСП-у.
Тиме се и ми укључујемо у еколошке токове. Иначе, да кажемо да ће до 2025. године већина аутобуса у градским целинама у Европи бити на електро-погон.
Кинези праве и фабрику батерија код нас. Они хоће да аутобус произведен у "Икарбусу" буде европски производ са наших простора и ту има велики потенцијал за стварање нових мањих фабрика које ће бити кооперанти у овом пројекту.
На наше тржиште стиже и први камион који уместо класичних ретровизора има камере. Овај нови "мерцедес-актрос" има и ауто-пилота који препознаје бициклисте са стране и сам кочи, најсигурније је возило икада произведно у тој класи, али у нашем окружењу прописи не препознају те категорије.
- У Србији колико ми знамо и колико смо могли да проверимо, немамо проблем да региструјемо возило са спољним камерама, док је у Босни и даље на снази стари закон из СФРЈ, да возило мора да има спољне ретровизоре како би било регистровано - објашњава Александар Трифуновић из "Дајмлер камиона".
Возила приказана на сајму немају волан, евентуално неки џојстик за мање маневре.
Путници и терет биће превожени без возача који се сада своди на програмера возила.
Стручњаци тврде да ће се информационом технологијом и телеметријским системима до 2030. године бити укинута професија професионални возач, а већ сада у Европи постоје такозване пробне аутобуске линије које саобраћају без возача, наравно на електрични погон.