АВИО-КОМПАНИЈЕ НА ЈЕДНОЈ СТВАРИ ЗАРАДЕ МИЛИОНЕ! Ако мислите да је у питању продаја карата, ВАРАТЕ се
Авио-компаније трећину прихода остварују на пртљагу.
Приходи које међународне авио-компаније остварују од накнада за пртљаг повећаће се на чак 33,3 милијарде долара у 2023. и чиниће скоро трећину укупног прихода од 117,9 милијарди долара, процењују консултантска компанија "IdeWorksCompany те Cartrawler", водећи глобални провајдер услуга мобилности.
ТАЛАС БАНКРОТА У НЕМАЧКОЈ НЕ СТАЈЕ?! У јануару 2024. преко ХИЉАДУ компаније отишло у стечај! Има ли решења за спас?
ОВО ЈЕ КАЛЕНДАР НЕРАДНИХ ДАНА У МАЈУ: Може и до десет слободних дана уз једну "цаку"
ЛОШЕ ВЕСТИ ЗА ТУРИСТЕ: Скачу цене авио-карата широм света, ево колико ће поскупети
Приход од пртљага је значајан извор прихода за авио-оператере широм света, а углавном се састоји од три врсте накнада - за пријављени пртљаг, за тежи пртљаг и за веће комаде ручног пртљага, које наплаћују и неке компаније. Када су у питању авио-превозници у Европи и Северној и Латинској Америци, наплата првог комада пријављеног пртљага је уобичајен извор прихода за компаније, а из анализа које су ове компаније направиле видљиво је да превозници из Азије углавном још увек укључују пртљаг у њиховим основним тарифама. Исто важи и за познатог блискоисточног превозника "Емиратес", а у Европи се пртљаг наплаћује по цени која зависи од врсте купљене карте.
Како преноси "TravelDailyNews", масовно прикупљање пријављеног пртљага почело је негде 2007. и 2008. године, када су авио-компаније покушале да надокнаде високе трошкове изазване повећањем цена горива. Зачетници овог тренда су биле америчке авио-компаније, али су их брзо усвојиле авио-компаније широм света.
Иако су накнаде за пртљаг дуго биле главни и најјачи појединачни извор прихода за авио-компаније, ово је почело да се мења током пандемије, када су оператери почели драстично да повећавају накнаде за услугу избора седишта, а консултанти процењују да су приходи од ових накнада такође порасли на неке 30 милијарди долара.
Наравно, наплата чекираног пртљага довела је до новог тренда и изазова за авио-компаније - путници су, у жељи да избегну додатна плаћања, почели да повећавају количину пртљага који желе да унесу у авион као ручни пртљаг, због чега су компаније почеле драстично да ограничити дозвољену тежину ручног пртљага, пише јутарњи.хр.
Србија Данас/Јутарњи.хр