Компанија Carlsberg Србија објавила Локални извештај о одрживости
Стратегијом „Заједно ка нули“ за боље сутра
Carlsberg Србија објавила је Локални извештај о одрживости за 2020. годину у коме су обухваћени досадашњи резултати и циљеви на пољу одрживог пословања компаније.
- Брига о заједници у којој послујемо, одувек нам је била приоритет, што показују и резултати представљени у Локалном извештају о одрживости. С поносом могу истаћи да смо постигли заиста пуно, али и да ћемо наставити даље ка остварењу амбиција одрживости које смо поставили у Стратегији Заједно ка НУЛИ - изјавио је Владимир Вава, генерални директор компаније Carlsberg Србија.
У циљу доприноса глобалним напорима за очување животне средине, Carlsberg Групација усвојила је 2017. године Стратегију одрживости „Заједно ка нули“, која обухвата четири области са јасно дефинисаним циљевима у свакој до 2030. године - НУЛА угљеничког отиска, НУЛА расипања воде, НУЛА неодговорне конзумације, као и НУЛА повреда на раду.
НУЛА угљеничног отиска подразумева смањење угљеничног отиска у свим Carlsbergovim компанијама у свету у целом ланцу вредности од сировина до потрошача, али и умањење емисије угљеника у самим пиварама.
У напорима да оствари постављене циљеве Групације који се тичу угљеничног отиска, за последњи пет година, у периоду од 2015. до 2019. године Carlsberg је у Србији смањио свој угљенични отисак у ланцу вредности за 12 одсто, док су угљеничне емисије у производњи смањене за чак 23 одсто по хектолитру произведеног пива. Само током 2020. године у станици за пречишћавање угљеника у Челареву пречишћено је 3,985.6 тона ЦО2.
НУЛА расипања воде следећи је циљ на којем компанија годинама вредно ради. Од 2015. године, ефикасност употребе воде у Carlsberg Србији побољшана је за 15 одсто, а помоћу постројења за пречишћавање отпадних вода чак 99 одсто улазних материја прочисти се да би се очували водени токови.
У циљу остваривања НУЛА неодговорне конзумације компанија је на амбалажи својих производа истакла симболе за одговорну конзумацију, а највећи брендови ЛАВ и ТУБОРГ су током 2020. године директно са лименки свим конзументима алкохолних пића скренули су пажњу на значај одговорне конзумације. У 2020. години чак два пивска производа са 0 одсто алкохола била су део широког потрфолија компаније, којима се ове године придружио и трећи.
Ради остваривања циља НУЛА повреда на раду, Carlsberg Србија организовала је велики број обука и курсева за своје запослене, а у односу на 2019. годину, прошле године стопа повреда на раду смањена је за 36 одсто. Током прошле године, 100% запослених који управљају возилима прошло је обуке за безбедну вожњу. Поред тога, у зависности од природе посла, компанија организује различите обуке за запослене како би им обављање радних активности било у потпуности безбедно.
Цео Извештај о одрживости компаније Carlsberg Србија за 2020. годину можете прочитати на web сајту компаније www.carlsbergsrbija.rs.
Када говоримо о глобалним резултатима Carlsberg Групације за 2020. годину, они се огледају у смањењу угљеничног отиска у целом ланцу вредности од 7 одсто, као и емисија угљеника по хектолитру од 39 одсто у периоду од 2015. године, док је ефикасност употребе воде у истом периоду повећана за чак 18 одсто. Своје амбиције и циљеве Carlsberg Групација усагласила је са циљевима одрживог развоја Уједнињених Нација, а кроз сарадњу са невладиним организацијама, добављачима и другим компанијама настоји да свакодневно прави корак даље ка испуњењу својих дугогодишњих циљева.