ПОСЛЕ КОРОНЕ, ПОТРОШАЧИ СЕ ПОНОВО ВРАЋАЈУ РЕДОВНОЈ КУПОВИНИ: Каква је сада ситуација и каква је будућност трговине?
Потрошачи се поново окрећу куповини у већим радњама где се на једном месту може пронаћи све за једно домаћинство.
На српском тржишту је богата понуда, нема несташица, а снабдевање је стабилно. Пре одласка у куповину потрошачи желе да истраже оно што их занима, а трговци се све више окрећу персонализованој понуди која је намењена сваком појединачно или одређеним друштвеним групама. Све више се води рачуна и о здрављу потрошача, екологији и одрживом пословању, кажу стручњаци.
ЗБОГ КЛИМЕ РАЧУНИ ЗА СТРУЈУ ЛЕТЕ У НЕБО? Разлика може бити огромна, али постоји начин како да то спречите!
ПОСКУПЕЛА ЗЕМЉА НА ЗЛАТИБОРУ! Цена парцела ПАПРЕНА, од цифре ће вам се завртети у глави (ФОТО)
УПОЗНАЈТЕ ЉУДЕ који покушавају да за МИЛИОНЕ ПРОДАЈУ виралне мимове: Од гориле Харамбе до девојчице испред куће у пламену!
Будућност трговине је у добром познавању потрошача, њихових навика и потреба, сматрају упућени. С обзиром на то да је понуда на полицама све разноврснија и већа, а избор све тежи, савремени потрошач жели да оно што му је потребно добије брзо, лако и по повољној цени у време када њему то одговара.
Будућност трговине је у добром познавању потрошача, њихових навика и потреба, сматрају упућени. С обзиром на то да је понуда на полицама све разноврснија и већа, а избор све тежи, савремени потрошач жели да оно што му је потребно добије брзо, лако и по повољној цени у време када њему то одговара.
- Ми имамо испољену зрелост потрошача која се огледа у свесном доношењу одлука о куповини, водећи рачуна о безбедности и квалитету робе која се купује, о својим реалним потребама, о реалној куповној моћи што је веома битно - наводи Петар Богосављевић, председник Покрета потрошача Београда.
Поред уобичајене понуде, велики трговински ланци углавном имају интернет продавницу или програм лојалности. Често обоје.
- Корисници лојалити програма у нашим објектима својом куповином остављају практично податке. По закону о заштити података о личности и уз њихову сагласност ми те податке можемо да изанализирамо до детаља, до нивоа категорије и свега онога што наши купци купују. На бази тих података, ми можемо да направимо адекватну понуду за њих која је апсолутно персонализована и да им понудимо оно што је њима потребно у тренутку када им је потребно - каже Маја Веселиновић из ланца Меркатор-С.
Потрошачи се поново окрећу куповини у већим радњама где се на једном месту може пронаћи све за једно домаћинство.
- Три кључна тренда у трговини будућности јесу употреба великих група података, затим принципи здравља потрошача, то јест како одговорити на потребу потрошача да живе здравије и трећи одрживо пословање које подразумева не само већу еколошку свест трговаца већ и већу одговорност према заједници у којој послују, у којој живе заједно са својим потрошачима - наводи Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.
У већу куповину углавном се одлази једном недељно. Потрошачима је важна сигурна куповина и желе да производи буду квалитетни и потпуно безбедни.