Владимир Лучић о кампањи против Телекома: Нападају нас највећи губиташи!
Телеком поново на мети удара
Телеком Србија ових дана је поново на мети двоструког удара - најуспешнију српску компанију у Београду нападају медији у власништву конкурентске Јунајтед Групе, а у Приштини то ради влада Аљбина Куртија. Генерални директор Телекома Владимир Лучић и за једне и за друге има исти одговор: можете да нас нападате колико хоћете, победићемо вас!
После посете Вашингтону у првој половини јануара, када је између осталог имао састанке у Стејт департменту, Лучић крајем овог месеца, а онда и почетком фебруара, одлази у Приштину на разговоре са представницима међународне заједнице. Повод за ову дипломатску офанзиву су покушаји приштинских власти да максимално отежају рад Телекома Србија на Косову и Метохији.
- Делује ми да ће међународна заједница и овог пута стати на нашу страну, као што су урадили у августу 2023, када је спречен план да наша ћерка-фирма МТС буде забрањена на Косову. Потпуно је јасно да је жеља Куртијеве администрације да ми на КиМ не постојимо, па када нису успели да нас угуше, хоће да нам максимално отежају рад и да нас зауставе. Имамо озбиљне примедбе на приштинску Комисију за заштиту конкуренције, која се понаша као комисија за забрану конкуренције, бави се ретроактивном применом закона и кршењем основних постулата владавине права и фер конкуренције. Такође, тражимо да Приштина престане са континуираним притисцима на наше раднике на КиМ, које не престаје да застрашује, попут упада полиције са дугим цевима у наш дата центар у Звечану у децембру - изјавио је данас Владимир Лучић за ТВ Happy.
Како је истакао, међународна заједница је у случају Телекома на Косову на великом испиту.
- Ми смо на КиМ дефинисани Бриселским споразумом, који Куртијева администрација непрестано крши, као што крше чак и сопствене законе. Прописе тумаче на један начин када је у питању српска компанија, а на други када се ради о свима осталима. Такође, хоће да додатно отежају живот Србима на КиМ, којима наш МТС омогућава нормалан приступ медијима и телекомуникације. Хоћу да нагласим да Телеком послује на свим тржиштима на подручју бивше Југославије без икаквих проблема, најнормалније радимо у Хрватској, БиХ, Црној Гори, а у Северној Македонији чак смо добили ексклузиван уговор да емитујемо најбоље албанске ТВ канале. Проблеме имамо само на тржишту Косова и Метохије. Међутим, Телеком Србија је највећи оператер на целом Западном Балкану и кад-тад бићемо лидер и на Косову - поручио је Лучић.
Компанија Телеком Србија ових дана је на удару и у медијима чији је власник конкурентска Јунајтед Група. Телевизије Н1 и Нова С поново прозивају Телеком због продаје антенских стубова, дакле због истог посла који је њихов власник обавио прошле године.
Понавља се случај као када су приликом усвајања медијских закона из Јунајтед Групе, такође преко Н1 и Нове, нападали Телеком: оно што је поменутој групацији дозвољено Телекому треба да буде забрањено, оно што је њима одличан посао када је реч о Телекому значи катастрофу.
Владимир Лучић каже да је навикао на нападе из Јунајтед Групе, који континуирано трају већ шесту годину, пре свега преко медија које држе у власништву, али и преко разних политичких и лобистичких структура, како у Србији тако и међународно.
- Занимљиво је да Телекому лекције о пословању држи компанија која се пре пар дана додатно задужила за 1,25 милијарду евра! Издали су корпоративне обвезнице, под изузетно неповољним условима, за које су морали да додатно заложе своје фирме. Дакле, компанија која се у једном дану задужи за 1,25 милијарду евра у својим медијима не престаје да паметује о Телекому - упозорио је Лучић.
Подсетимо, према финансијским извештајима Јунајтед Групе за 2022, које су прошле године објавили најугледнији медији у Грчкој, ова групација је већ имала укупне финансијске обавезе од 7,13 милијарди евра, од чега се 4,54 милијарде односи на задуженост на име обвезница! Уз то, укупни пословни губици Јунајтед Групе у 2023. достигли су суму од преко 400 милиона евра.
Када на ове катастрофалне податке додамо бројне међународне афере поменуте групације у Грчкој, Бугарској, Северној Македонији, Хрватској, Швајцарској, дакле практично свуда где послују, јасно је да Јунајтед Група неславно пропада и да из немоћи и очаја напада неупоредиво јачи и успешнији Телеком.
Владимир Лучић је данас указао и на један специфичан угао.
- Медији из састава Јунајтед Групе у Србији имали су прошле године више од 1.300 негативних објава о компанији Телеком Србија, тешко да је прошао један дан да се нису бавили главним тржишним конкурентом својих власника. Уз то, било биелементарно, када објављују нешто о Телекому, да и Нова С и Н1 јасно напишу у оквиру прилога да су у власништву конкурентске Јунајтед Групе. Њихов посао је, нажалост, искључиво да заговарају бизнис и политичке интересе својих власника. Јунајтед Група константно злоупотребљава појам слободе медија и на један други начин: када погледате годинама уназад видећете да је њихова стратегија да имају своје ексклузивне канале које не дају конкуренцији, а да се у исто време стално жале зашто нема свуда њихових канала и да то представљају као гушење слободе медија - објаснио је Владимир Лучић и указао на то да се Јунајтед Група више бави Телекомом него унапређењем својих услуга и понуде.
Што се тиче продаје антенских стубова, први човек српског Телекома је поновио чињенице да је реч о продаји грађевинских објеката, статичне инфраструктуре, док је сва опрема за телекомуникације монтирана на њима, као што су базне станице, и даље у власништву Телекома.
Своје стубове прошле године продала је Јунајтед Група, а пре ње и најуспешнији европски оператери као Дојче Телеком и Водафон.
- То је феноменалан посао, поред тога што ћемо средства да искористимо за убрзани развој Телекома, добили смо фантастичне партнере у америчко-британској компанији Актис, Светској банци и ЕБРД-у. Притом, СБ и ЕБРД не учествују у пословима где друга страна није максимално транспарентна, плус имају важан принцип сарадње са компанијама које доприносе развоју целог друштва. Нови власници имају уговорну обавезу да изграде још 400 стубова, које ћемо да искористимо за рурална подручја. Уз то, у Вашингтону сам недавно имао састанак са представницима државне извозне банке Ексим, ако се договоримо били бисмо други оператер на свету који има сарадњу са њима. А ту су и наши партнери из осталих најугледнијих финансијских институција као што су Европска инвестициона банка и Банк оф Америка - нагласио је Лучић.
Што се тиче добијене цене за антенске стубове, први човек Телекома је истакао да је “већа од оне којом се спекулише у јавности, а на нивоу оних које су постигнуте у ЕУ, па и још боља”. Порези за тај посао, као и за све остало што ради Телеком попут куповине ексклузивних права на фудбалске лиге, биће плаћени у Србији.
- За разлику од Јунајтед Групе, чији је пословни модел такозвана пореска оптимизација, којом се избегава плаћање пореза и свих могућих дажбина у нашој земљи, Телеком све своје послове води преко Србије, како бисмо и на тај начин доприносили развоју државе и друштва. Само на име пореза и доприноса Телеком је државну касу досад напунио са преко 3 милијарде евра, као и са преко милијарду евра на име дивиденди - истакао је Владимир Лучић.
Како је закључио, кроз пројекат за дијаспору, односно међународна ширења компаније, где су у 2024. на реду САД, Телеком Србија ће се потрудити да буде успешан светски играч, а већ је увелико апсолутни лидер у Србији и региону Западног Балкана.
Велики хитови из продукције Телекома
Компанија Телеком Србија има изузетно успешна улагања у продукцију играних садржаја, на задовољство милионске публике.
- Најновији биоскопски хит из наше продукције је филм “Недеља” о животу Џеја Рамадановског, имали смо преко 100.000 посетилаца у првој недељи и велике су шансе да ће то бити најгледанији филм у историји српске кинематографије. Веома важна је и серија “Ожиљак”, будући хит на светском нивоу, која се ради у копродукцији Амазона, шпанске државне ТВЕ и Телекома Србија, и где ће на наше инсистирање глумити петоро српских глумаца, а Милена Радуловић имаће једну од главних улога. Продали смо три наше серије ХБО-у, као и пре тога Амазону и Дизни плусу. Уз све наведено, наш Суперстар је убедљиво најгледанији кабловски канал у Србији и то у целокупној понуди свих канала на свим мрежама - изјавио је данас генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић за ТВ Happy.
Одличан одзив за Колеџ Европе
Захваљујући стипендијама Телекома Србија, десеторо младих људи из наше земље ове године ће постати постдипломци Колеџа Европе, најугледније образовне институције ЕУ. Рок за пријаве је истекао 16. јануара, али биће и нових прилика.
- Сваке године стипендираћемо десеторо кандидата који се успешно упишу на Колеџ Европе. Како су нам јавили из Брижа, одзив из Србије је никада бољи. Ректорка Федерика Могерини ће доћи на пролеће у Београд, да заједно промовишемо прву генерацију постдипломаца - најавио је Владимир Лучић.