На сајму хране у Москви фирме из Србије потписале 12 уговора
Изложбени простор међународне сајамске манифестације World food Москва био је ове недеље центар глобалне трговине прехрамбеним производима за представнике компанија 65 земаља света.
Наступ фирми из Србије у оквиру националног павиљона обележили су постигнути договори, 12 потписаних уговора и предстојећи извоз свежег и прерађеног, смрзнутог и сушеног воћа и поврћа, витаминских напитака и кондиторских производа вредан више од три милиона евра. Српске фирме успешно су промовисале и нове, савремене производне линије здраве исхране.
Привредна комора Србије (ПКС) и Развојна агенција Србије (РАС), организовали су наступ 15 домаћих компанија на сајму World food у Москви уз подршку програма Уједињених нација за развој (УНДП) у Србији, кроз пројекат „Помоћ за трговину – подршка производним капацитетима у пољопривредном сектору“ који финансира Влада Руске Федерације.
Природни, безглутенски, енергетски и чоколадирани снек-барови на бази овса уз додатке сушеног воћа и без вештачких састојака будућност су кондиторске индустрије. Такође, детокс и витамински, еликсир коктели, свеже цеђени и пресовани сокови бележе стални раст и експанзију популарности у складу са савременим трендовима здравих животних навика потрошача, истакао је Дејан Делић, директор представништва ПКС у Москви.
- Иако ће висококвалитетна српска јабука, јагода, кајсија, нектарина, по којима смо препознати у региону, увек имати издвојену позицију на полицама руских малопродајних ланаца, вишу додату вредност и већу девизну зараду пројектујемо на бази технологија прераде квалитетне домаће, воћне сировинске базе, закључак је већине српских излагача на сајму, који се и баве производњом и прерадом воћа и поврћа - објаснио је Делић.
Стабилност руске националне валуте и тренутни благ раст вредности рубље, након турбулентног периода осцилације курса средином и крајем претходне године, враћају поверење увозника и пружају сигурност планирања будућих пословних аранжмана, пре свега што се тиче извоза из Србије смрзнутог воћа и поврћа.
Специфичност руског тржишта јасно детерминише разлике али и предности у односу на друга, већ освојена извозна тржишта али правилним анализама и квалитетним наступом представљени пројекти савремених технологија паковања, индустријска или производње сирева у кућним условима уз помоћ ензима за млечну индустрију, тзв. сирила као и производи на бази топле чоколаде и инстант кафа заинтересовали су руске дистрибутере, који виде перспективу и обострану корист даљом промоцијом поменутих српских производа, који су овај пут представљени на Сајму, рекао је Делић.
Након ступања на снагу споразума о слободној трговини између Републике Србије и Евроазијске заједнице, који ће бити потписан крајем октобра, на основу којег добијамо и нове трговинске преференцијале и могућност бесцаринског извоза тренутно, из споразума изузетих производа, релаксирање царинских процедура, ветеринарских и фитосанитарних захтева, даће додатни импулс даљем јачању билатералне трговинске размене и извоза српске хране.
Представницима водећих руских федералних и регионалних трговинских ланаца као и дистрибутерима и увозницима српске хране представљени су од 24. до 27. септембра производни програми водећих српских компанија прехрамбеног сектора: ПДМ АГРО ФРУИТ, Пударци, ЗЛАТИБОРАЦ, Мачкат, ЋИРИЋ АГРО МЂЖ, Тител, ФРУВИТА, Београд, TASTYLAND, Сента, ПЕРУН ДЕСТИЛЕРИЈА, Инђија, STANTECH, Београд, ФРУЦТ COMPANY, Удовице ЈУГПРОМ, Лесковац, ФРУИТИЦА, Чантавир, МТМ СИРЕЛА, Прељине, ДРАГУЉ, Суботица, СД, Мартонош, ЦОЛД PRESSOК, Београд и ФРИГО ВРЕЛО, Горња Краварица.
Наредно представљање српских прехрамбених и извозних потенцијала на тржишту Руске Федерације планирано је од 10. до 14. фебруара на највећој регионалној сајамској манифестацији прехрамбених производа „Продекспо“.