НАЈВАЖНИЈА САОБРАЋАЈНИЦА СПРЕМНА ЗА ОТВАРАЊЕ: Од данас за три сата од Ниша до Солуна КОРИДОРОМ 10! (ФОТО)
Последња деоница ауто-пута на јужном краку Коридора 10 кроз Србију, у дужини од 26,3 километра у Грделичкој клисури, биће отворена данас у присуству председника Србије Александра Вучића.
Србија ће са отварањем деонице ауотпута у Грделичкој клисури имати повезан ауто-пут од севера до југа, на целој главној траси Коридора 10 од Батроваца на граници са Хрватском до Прешева на граници са Македонијом, као и северни крак од Хоргоша ка југу.
На укупно 26,3 км, на веома тешком терену, савладано је успешно девет великих косина, изграђена петља Предејане, два тунела Предејане и Манајле укупне дужине 2,8 км и 36 мостова, али и регулисано шест километара корита Јужне Мораве.
Са отварањем тог дела Коридора 10 од Ниша до Солуна ће моћи да се стигне за око три сата.
Почела градња ауто-пута од Прељине до Пожеге: Већ од Светог Николе за сат времена од Чачка до Београда (ФОТО)
Ево како у Србији можете зарадити и преко 1.000 евра месечно!
Борићемо се до краја: Србија има шансе, још је у трци за Фолксваген!
Источни крак Коридора 10 од Ниша до границе са Бугарском код Димитровграда биће, како је раније најављено, потпуно завршен за око три месеца.
Отварању ауто-пута кроз Грделичку клисуру на јужном краку присуствоваће и премијерка Ана Брнабић и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Вучић је најавио да ће отварању целог јужног крака Коридора 10 кроз Србију присуствовати и премијер Северне Македоније Зоран Заев.
Како је најављено из Председништва Србије, Вучић ће на локацији Косина 2 разговарати са представницима извођача радова, а код тунела Манајле са представницима дипломатског кора, финансијских институција и извођача радова који су радили на овој деоници. На Платоу испод моста Врла обратиће се грађанима и означити почетак пуштања саобраћаја на јужном краку Коридора 10. Премијерка ће код петље Предејане разговарати са представницима извођача радова, председницима управних округа, градоначелницима, председницима општина и привредницима овог краја.
Јужни крак Коридора 10 кроз Грделичку клисуру спреман је за отварање, а јединственост те деонице може се изразити различитим бројкама и подацима, укључујући чињеницу да је петља Предејане једина у Србији и на Балкану цела на мостовским конструкцијама изнад реке.
Коридор 10 је један од најважнијих паневропских саобраћајних коридора који пролази кроз Србију и повезује Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Бугарску, Македонију и Грчку, чија је изградња почела још 1970. године у бившој СФРЈ.
Траса ауто-пута кроз Грделичку клисуру најтежа је деоница јужног крака Коридора 10, а њена вредност је 350 милиона евра. Пројекат градња ауто-пута у Грделичкој клисури су финансирали зајмовима Европска инвестициона банка и делом Светска банка.
Изградња ауто-пута кроз Грделичку клисуру је најкомпликованији пројекат код нас, али и у Европи, због геологије. На тим деоницама уграђено је 250.000 тона асфалта, склоњено 650.000 кубика камена
Јужни крак Коридора 10 у Србији је дуг 74 километара, а радови на најтежој деоници у Грделичкој клисури трајали су шест година. На тој деоници су изграђена два тунела, Предејане и Манајле, укупне дужине 2,8 км, минирана су брда да би се природа укротила и "исправљало се" и корито Јужне Мораве.
Ауто-пут кроз Грделичку клисуру се састоји се од две мање деонице: Грделица - Царичина Долина око 12 км и Царичина Долина - Владичин Хан од 14,3 км. У Грделичку клисуру уграђено је 560.000 тона асфалта, а укупна дужина свих потпорних конструкција износи око 15 км.
"Треба да будемо поносни, ово смо чекали деценијама": Вучић показао како Коридор 10 изгледа у бројкама (ФОТО)
ПОЧИЊЕ ИЗГРАДЊА ТУРСКОГ ТОКА КРОЗ СРБИЈУ: Радови готови до 18. децембра!
Кроз Грделицу ћете СВУДА СТИЗАТИ БРЖЕ: Коридор 10 велики СПАС ЗА ВОЗАЧЕ, а познато и КОЛИКА ЋЕ БИТИ ПУТАРИНА
Природа на овој деоници, показала је посебно своју ћуд на Косини 2, где се обрушио део брда, па су грађевинари морали да изграде галерију са 110 бетонских носача, уграђено је 7.000 тона арматуре а уклоњено 170.000 кубних метара земље. На Косини 3, на клизишту које је једно од најзахтевнијих на овој деоници, ископано је преко 500.000 кубних метара земље...
Тунел Манајле, тренутно најдужи друмски тунел у Србији, дужине је 1.808 метара, а после њега наилази се на мост Џемен до, чија је дужина 521 метар. Такође, о управљању свим безбедносним системима у тунелима бринуће тим техничких лица 24 сата 365 дана у години у техничко-оперативном центру.
Ту је и мост Врла дужине 645 метара који је уједно најдужи и највиши мост на јужном краку Коридара 10 чији је највиши стуб висине 62 метра. Мост Врла се протеже преко реке Врле и државног пута Владичин Хан - Сурдулица. Мост је на 14 распона дужине по 45 метара, које савладава укупно 140 носача висине 2,20 метара, дужине 44 метра и тежине од 87 тона сваког, што даје укупну дужину свих носача - греда од 6.160 метара и тежину од 12.180 тона. На том мосту специјална врста светиљки омогућава million нијанси различитих боја.