НИКАД ВИШЕ ПРИТУЖБА НА РАД БАНАКА? Грађани се жале свако мало, за разне ствари, али да ли су увек у праву
Када посумњају да постоји неправилност у раду банака и да су оштећени, клијенти могу да се пожале служби Народне банке Србије.
Према подацима Сектора за заштиту корисника финансијских услуга, у првих шест месеци ове године, решено је 868 притужби корисника на поступање банака. Међу жалбама су и оне везане за рекламације због трансакција картицама, о којима смо недавно писали пошто су поједине банке увеле папрене наканаде када се утврди да су притужбе неосноване.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/241259/drva.jpg?itok=lrmUZPOA)
ГРЕЈНА СЕЗОНА СВЕ БЛИЖА, ЦЕНЕ СВЕ ВЕЋЕ: Колико кошта огрев у Србији и шта се грађанима највише исплати?
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/07/17/109340517_565605314326868_6034041579271671863_n.jpg?itok=BZ452-mN)
ЕВО ДА ЛИ ЈЕ И СРБИЈА НА СПИСКУ: Грчка за 16 земаља променила правила за улазак
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/04/09/156222971_10224151463683196_3016361957962313239_n.jpg?itok=4Lfw9n61)
ВЛАСНИЦИ ОКО 2.200 ЛОКАЛА У БЕОГРАДУ ПЛАТИЛИ ЈЕФТИНИЈУ КИРИЈУ: Разлог је једноставан, али стижу још боље вести
На списку банака за које је утврђено да су радиле незаконито је седам финансијских установа, а највећи број жалби грађана односио се на кредите.
Како последња статистика показује, од свих рекламација, 685 је проглашено неоснованим, а у 183 случаја је потврђено да су клијенти били у праву.
- На поступање у вези са кредитима односи се 58,8 одсто притужби, на платне рачуне и такве услуге - 24 процента, а на платне картице 13,2 одсто рекламација - податак је НБС.
Како у њиховој анализи стоји, на проблеме са готовинским кредитима жалио се 221 клијент, на потрошачке 35, док је 88 жалби у вези са стамбеним кредитима. На друге врсте кредита написано је још 128 приговора.
Проблема са платним картицама било је у 115 случајева, додуше толико их је стигло до Сектора Централне банке. Међу њима су и притужбе везане за рекламације због трансакција, о којима смо недавно писали, јер су поједине банке увече таксе од 1.000 динара када се утврди да су неосноване.
- У периоду од јануара до краја јуна 2021. године поступали смо по 26 притужби које су биле везане за рекламације због трансакција платном картицом, од чега је било 17 неоснованих притужби и девет основаних, док је у 2020. години укупно било 37 оваквих притужби, од чега 22 неосноване и 15 основаних - објашњавају у НБС.
- Напомињемо да у случају када је притужба корисника основана, Народна банка Србије предузимајући мере из своје надлежности између осталог налаже банци да отклони неправилност на начин да рачун корисника врати у стање у коме би био да није било неправилности, а то укључује и да банка изврши повраћај свих наплаћених накнада.
Притужби на све финансијске установе, од почетка године, до краја јуна, које је НБС решила, било је укупно 1.393, а осим на банке, односиле су се и на друштва за осигурања, даваоце финансијског лизинга, добровољне пензијске фондове.
И ОСИГУРАЊА ПРОБЛЕМ
Највише жалби - 62,3 одсто, односило се на поступање банака, 37,3 одсто на друштва за осигурање, 0,2 на даваоце финансијског лизинга, а по 0,1 одсто на поступање платних институција и друштава за управљање добровољним пензијским фондовима. Решено је 519 притужби корисника на поступање друштава за осигурање, а највећи број ових притужби се односио на ауто-одговорност - 35,6 одсто и осигурање од последица несрећног случаја - 19,7 одсто. Примљено је 75 предлога за посредовање, а стране у поступку посредовања прихватиле су 13 предлога.