Јефтини летови иду у историју: Нискотарифне авиокомпаније у константној еволуцији - Нове промене могу да сруше традиционалне превознике
Нискотарифне авио-компаније су пре више од 50 година започеле револуцију у начину на који путујемо, отварајући приступачне руте за нове дестинације.
Данас, ове компаније настављају да се шире, али са различитим пословним приступима у Европи и Сједињеним Америчким Државама.
Иако су основне цене карата остале јефтине, нискотарифни превозници сада траже нове изворе прихода, проширујући свој пословни модел.
Разлике између пословања нискотарифних авио-компанија у Европи и САД-у
Европске нискотарифне авио-компаније, попут Еасијета и Рианаира, специјализоване су за додавање опционалних услуга које често повећавају трошак основне карте. На пример, додатне услуге као што су експресно укрцавање или већи простор за ноге могу повећати цену карте за више од 50%. У другом кварталу 2023. године, Рианаир је остварио око 24 евра додатног прихода по путнику од ових услуга, што је знатно повећање у односу на претходне године.
С друге стране, у Сједињеним Америчким Државама, нискотарифне авио-компаније немају тако велике разлике у трошковима у односу на традиционалне превознике јер већина авио-компанија користи исте аеродроме. Ипак, у Европи, нискотарифни превозници често користе мања чворишта са нижим трошковима, што им омогућава да понуде повољније цене.
Ширење тржишта на нова тржишта и нове технологије
Како технологија напредује, нискотарифне авио-компаније сада могу да понуде летове на даљим дестинацијама уз смањене трошкове. Авиони постају све ефикаснији, омогућавајући компанијама попут Виз ера да повежу градове попут Лондона и Џеде за само 160 евра по једној карти. Планира се да нови модел Аирбус А321КСЛР буде уведен 2025. године, омогућавајући нискотарифним компанијама да прошире своје руте без повећања трошкова.
Како нискотарифне авио-компаније проширују своје услуге
Уз ширење тржишта, нискотарифне авио-компаније су почеле да нуде пакет аранжмане, што је до сада била домен великих авиокомпанија. Еасијет је 2022. године лансирао "Еасијет Холидаис", који нуди комбинацију јефтиних летова, смештаја и излета. Очекује се да ће ова услуга до 2024. године остварити профит од 180 милиона фунти. Рианаир, такође, проширује понуду кроз сарадње са 12 туроператора, омогућавајући својим корисницима шири спектар услуга.
Амерички нискотарифни превозници копирају европски модел
У Сједињеним Државама, велики авиопревозници попут Унитед Аирлинес-а и Делта Аир Линес-а такође примењују тактику нискотарифних авио-компанија нудећи додатне услуге уз основну цену карте. На пример, америчке авиокомпаније сада омогућавају путницима да изаберу боље седиште, пртљаг или чак оброк и Wi-Fi, што повећава укупну цену карте. У првој половини 2023. године, Америцан Аирлинес је остварио 10% прихода од ових додатних услуга, што јасно показује како се тржиште мења.
Путници траже више комфора и квалитетнији доживљај
Путници постају све захтевнији, те су спремни да плате више за бољи квалитет путовања. Током пандемије, многи су се навикли на удобније услове, па сада нискотарифне авио-компаније нуде опције које укључују додатни простор за ноге, Wi-Fi и оброк током лета. Компаније као што су Спирит Аирлинес и Фронтиер сада нуде нове могућности путницима, укључујући чак и опцију да седиште остане празно за додатну удобност.
Предности и изазови за нискотарифне авио-компаније у наредним годинама
Како се тржиште развија, нискотарифне авио-компаније суочавају се са новим изазовима. Иако расту, оне морају да балансирају између ниских цена и раста прихода кроз нове услуге. Стручњаци предвиђају да ће 2024. година донети слабији раст за ове компаније због економских фактора, као што су инфлација и растући трошкови. Такође, с обзиром на инфраструктуралне изазове и мањак квалификованог особља, ове компаније ће морати да се прилагоде новим условима тржишта.
Нискотарифне авио-компаније у константној еволуцији
Без обзира на изазове, нискотарифне авио-компаније и даље пружају конкурентне услуге путницима и настављају да трансформишу тржиште авио-индустрије. Њихова способност да се прилагоде новим условима и потражњи тржишта чини их кључним играчима у авио-индустрији, а иновације у пословним моделима и услугама само ће допринети њиховој будућој конкурентности.