НИШТА НЕЋЕ БИТИ ИСТО! СВАКО ПРЕДУЗЕЋЕ МОРА БИТИ СПРЕМНО: Топ 10 трендова који ће покретати пословање у 2021. години
Када су запослени добијали наредбе о закључавању због ковида, компаније су морале брзо да прилагоде пословање удаљеној радној снази
Бернард Мар за Форбс пише да, као футурист, помаже фирмама да разумеју најновије трендове и технологије и пружа смернице како припремити своје пословање у тим новим условима.
БЕЗ ПОСЛА ОСТАЛО СКОРО 800 ЉУДИ: Српски туристички сектор критично, министарка открила кад ће се стабилизовати
ПАНДЕМИЈА ДЕВАСТИРАЛА ПРЕВОЗНИКЕ: Лоша ситуација у једној другој грани довела до смањеног обима пословања
УСПЕШНА САРАДЊА ВЕЛИКЕ ПЛАНЕ И ШВАЈЦАРСКОГ ХЕЛВЕТАСА: Пописали 22.000 метара "сакривеног" пословног и стамбеног простора
Он доноси и топ 10 трендова који ће покретати свако пословање у 2021. "Верујем да свако предузеће широм света мора бити спремно за те трендове", каже он и набраја:
Када су запослени добијали наредбе о закључавању због ковида, компаније су морале брзо да прилагоде пословање удаљеној радној снази. Сада кад постоје поуке научене из тог почетног експеримента, већина компанија преиспитује свој целокупни пословни модел. Јесу ли још увек потребне канцеларије?
Неке фирме су доживеле пораст продуктивности кад им се радна снага удаљила. Међутим, рад од куће није био идеалан за друге. Стога би 2021. године компаније требало да изнова замисле властите радне просторе и пруже одговарајућу подршку људима који раде од куће, попут опремити их одговарајућом канцеларијском опремом, подршком за ментално здравље и још више како би сви могли угодно да раде од куће.
Током последњих неколико година количина података је нагло расла. Компаније које су искористиле ове податке како би боље разумеле своје купце и побољшале доношење одлука очито су оне које надмашују све остале. Решења у облаку омогућују приступ подацима с било ког места. Фирме морају да заштите податке баш као и било коју другу имовину. Још једна важна ствар коју би компаније требало да размотре је како повећати писменост о подацима код својих запослених, како би из ње стекли увид у доношење одлука. То такође захтева улагање у системе који могу ефикасно и квалитетно обрадити, анализирати и складиштити проток података у организацији.
Сваки пословни челник у 2021. мора размислити о томе што нуди купцима и како послују. Било је много индустрија које су се у потпуности трансформисале 2020. године, попут индустрије угоститељства и евент-менаџмента. Компаније које тренутно напредују - чак и током пандемије - су оне које су брзо реаговале на промене. На пример, ресторани који су омогућили проширене способности за доставу променили су своје типичне операције како би осигурали преживљавање. Иако су фирме увек морале да размишљају о томе како се тржиште мења и које то трансформације утичу за пословање, у 2021. години биће важније иновирати ваш пословни модел.
Још један врхунски пословни тренд у 2021. години биће аутоматизација. Компаније ће редефинисати своје пословне процесе како би виделе где могу људе да извуку из процеса када не додају никакву истинску вредност. Већ је било доста помака у овом смеру од складишта, ланаца снабдевања, аутономних возила, камиона и бродова, као и од chatbotova који аутоматски преузимају упите у кол центрима. Мар очекује да ће 2021. аутоматизација "белих оковратника" бити тренд јер ће се разматрати који се делови послова адвоката, лекара или другог професионалца могу предати рачунарима и паметним роботима и испоручити путем аутоматизованих интерфејса.
Као резултат економских превирања услед COVID-19, тржишта капитала и даље су нервозна. То ствара изазов за фирме које желе да прикупе капитал за ширење или покретање новог посла. Једно од решења за прикупљање капитала било је краудфондинг, блокчејн технологија и други децентрализовани системи финансирања. То ће бити велики тренд 2021. године који ће компанијама омогућити лакше стицање капитала него традиционалним каналима.
Док су се компаније утркивале у проналажењу нових начина пружања услуга купцима који нису улазили у продавнице, почеле су уједно и да размишљају о томе како неке услуге могу пружити у дигиталним облицима користећи технологију као што су проширена стварност, виртуална стварност и мешовита стварност. Како би се придржавали наредби да остану код куће, људи би користили виртуелне аватаре за "испробавање" шминке, наочара и одеће. У коначном, овај "пробај па купи" систем с виртуелним интерфејсима трансформисаће начин на који компаније нуде своје услуге.
Године 2020. било је много разлога да се почне размишљати више локално, а не глобално - ЦОВИД-19 пореметио је међународне ланце снабдевања, повећавале су се напетости између САД-а и Кине, а десио се и Брегзит. Компаније су почеле да преиспитују начин набавке и продаје своје робе јер би међународна превирања могла пореметити пословање. Локализовање производња и продаје такође су привлачни за еколошку свест.
Тренд је да имамо више сврхе и смисла у нашим пословима. Млађе генерације које улазе у радну снагу желе да се повежу са сврхом или да раде у компанији која има стварно значење. Компаније које немају јасну или смислену сврху бориће се и за привлачење талентоване радне снаге и купаца истовремено.
Одрживост пословања забрињава већ неко време, али током пандемије ствари су се промениле. Колико год је корона вирус деловао реметилачки на пословање, компаније препознају како би еколошка криза могла много више штетити свету него пандемија. Стога свака компанија треба да преиспита пословање, утицај на животну средину као и своје производе и начин на који се користе. Овај тренд одрживости уско је повезан с претходним трендом значајне сврхе јер компаније раде на смањењу свог отиска угљен-диоксида и воде.
Током пандемије, брендови су се ослањали на интеракцију са својим купцима и потенцијалним купцима на друштвеним мрежама. Године 2021. догодиће се велико померање према аутентичнијој присутности на друштвеним мрежама и оној коју стручњаци за друштвене медије мање администрирају, попут стварног изгледа компаније иза кулиса. Уз то ће бити ангажирани Инфлуенсери и микро-Инфлуенсери у вашој индустрији - они кључни људи који воде разговоре и ступају у директан контакт с вашим купцима.