ЊИХОВ ПОСАО У "ЖЕЛЕЗНИЦИ СРБИЈЕ" ЈЕ НЕОБИЧАН: Храбрих 11 алпиниста брине о нашим пругама
Они су прошли специјалну алпинистичку обуку и тако заменили више стотина радника некада ангажованих на овим ризичним пословима
Барска пруга једна је од најважнијих саобраћајница која пролази кроз изузетно неприступачне пределе. Због тога о безбедности железничког саобраћаја од Београда до Врбнице свакодневно брине 11 алпиниста.
Глумци и Mozzart прикупили 3.525.000 динара за помоћ УДУС-у - погледајте прву зоом представу у Европи!
БЕОГРАДСКИ ХАЧИКО: Немачки овчар данима чека преминулог власника на завејаном крову (ФОТО)
"ЗЕМЉАЧЕ АКО СИ БЕЗ ПОСЛА" Порука која осванула на њиви у Србији натерала многе да се запитају шта желе (ФОТО)
Они су прошли специјалну алпинистичку обуку и тако заменили више стотина радника некада ангажованих на овим ризичним пословима уклањања трошних стена и шибља са падина, осигуравања одрона, висећи на сајлама на висини од неколико десетина метара.
Денис Хусовић, радник Деонице за одржавање косина при "Инфраструктури железница Србије" овај задатак извршава већ 15 година.
- Увек има одрона, чуда.. Мораш да сиђеш, да одрадиш да не би сишло на колосек, увек је опасност сићи, ту су колеге да помогну -каже он.
Пословођа Жељко Љиљанић, такође је изложен великим опасностима.
- Прво визуелно прегледамо где је критично, неки већи камен који није заштићен мрежом и слично, па онда идемо да решавамо ситуацију - објаснио је он.
Алпиниста железничар Звонко Газдић наводи да су најкритичнији делови од Златибора до границе, као и Ваљево-Косјерић.
Најстарији алпиниста међу железничарима Милорад Глочевац каже да су имали одроне од 600 кубика, а та количина брзо затрпа пругу па је на њима да брзо делују.