ПАЗИТЕ СЕ ПРЕВАРА ТОКОМ ''ЦРНОГ ПЕТКА'': Савети да не постанете жртва лажних сајтова који нуде попусте
Половина потрошача у Србији, 50,9 одсто, планира да обави празничну куповину током трајања распродаја и сезонских попуста за време ''црног петка'', показује истраживање
Слична ситуација је и у европским земљама, где то планира да учини 52 процента купаца. У Србији је 39,4 одсто потрошача изјавило да већи део празничне куповине планирају да обаве онлајн, док ће у Европи тако пазарити чак 20 процената више грађана.
ММФ ПРЕДВИЂА РАСТ БДП СРБИЈЕ ОД ПЕТ ОДСТО: Државне фирме главни ризик и изазов за опоравак у 2021. години
ЦЕНА ОСНОВНЕ НАМИРИНИЦЕ У СРБИЈИ СКОЧИЛА ПРЕКО НОЋИ: Шта ће још поскупети у продавницама?
ЗЛАТНИ НОВЕМБАР НА ЗЛАТИБОРУ: На српској планини тренутно борави преко 7.000 туриста, очекује се обарање рекорда (ФОТО)
У нашој земљи скоро сви који планирају ову празничну куповину то ће обавити у последњем тренутку. Око 45,6 одсто изјаснило се да сматра да ће тако остварити веће попусте.
Упркос економској рецесији широм континента, већина испитаника не планира да смањи трошкове када је реч о празничној куповини. У нашој земљи ће то учинити само 27,4 процената потрошача, а у Европи 26 одсто. Они ће срезати буџет за ову намену за трећину или више због финансијских ограничења проузрокованих пандемијом.
Како је број потрошача који попусте проналазе путем интернета све већи, Касперски оцењује да се повећава и ризик који су људи спремни да предузму како би остварили веће уштеде. Забрићавајући податак је да је већина купаца спремна да остави своје личне податке на мрежи, иако су велике могућности да упадну у замку превараната и постану жртве лажних сајтова који нуде попусте. То у Србији не би учини 23,8 одсто испитаника, а у Европи само 16 процената.
Компанија Касперски упозорава купце који трагају за најбољим понудама да буду опрезни и да воде рачуна о потенцијалним преварама током празничне сезоне куповине. Уколико понуда изгледа превише добро да би била иситинита, вероватно и јесте реч о превари.
Купцима се саветује да пазаре само у легитимним онлајн продавницама, да сами укуцају адресу сајта или да је одаберу преко своје букмарк опције, јер је то безбедније него да кликну на линк. Такође, пожељно је и да се користи трака за адресу на прегледачу како би се проверило да ли је веб сајт који се посећује исправан и безбедан и да ли има ознаку катанца или почиње са HTTPS.