ПОЧИЊЕ БУШЕЊЕ НАЈВЕЋЕГ ТУНЕЛА У СРБИЈИ "МУЊИНО БРДО": Велики пројекат за нашу земљу
Бушење једног од најдужих будућих тунела у земљи Муњино Брдо, на деоници аутопута Прељина - Пожега, почеће наредних недеља, речено је у предузећу "Путеви Србије".
Додају да су машине већ ископале преко 40 метара дужине у брду кроз које ће пролазити тунел Лаз чија ће дужина бити скоро три километра.
Након свечаног обележавања почетка радова на изградњи деонице аутопута Прељина - Пожега у дужини од 30,93 километара на Коридору 11 (Е-763), пре скоро тачно годину дана, у фебруару ове године започело се чишћење терена за изградњу тунела Муњино брдо.
Само две особе у ауту, БЕЗ КЛИМЕ У АУТОБУСУ: Ово су СТРОГА ПРАВИЛА која морате поштовати ако идете у Грчку
Ових 11 места је до недавно врвело од туриста: Корона је све променила!
Посебни услови за ЛЕТОВАЊЕ ОВЕ ГОДИНЕ! Српски стручњак открива када је НАЈБЕЗБЕДНИЈЕ ићи на одмор
Скоро трећину трасе дуге 30,93 километара на будућем аутопуту од Прељине до Пожеге, чија је уговорена вредност радова 523. 530. 000 долара, чиниће мостови и тунели.
Машине су до краја прошле недеље зашле 40 метара у брдо копајући тунел Лаз који ће бити дуг скоро три километара.
У првом делу деонице од наплатне рампе Прељина до Паковраца, следи измештање електроенергетских, телекомуникационих, водоводних и гасних инсталација на укупно 73 места, кажу у предузећу "Путеви Србије".
На аутопуту од Прељине до Пожеге гради се и тунел Муњино Брдо а ту је завршена израда приступних рампи и прилазног платоа на улазу у тунел, који ће бити дуг око 2,8 километара.
Извођач радова на овој деоници, која је наставак пројекта изградње аутопута Београд - Јужни Јадран укупне дужине 258 километара, је кинеска компанија Ц Ц Ц Ц (China Communications цонструцтион company).
На тунелу Лаз, који ће имати две цеви (око 2. 700 и 2. 900 метара), урађен је целокупни ископ и обезбеђење косина улазног портала до врха тунела.
У левој цеви овог тунела ископано је 27 метара, а у десној 40 метара.
На тунелу "Муњино Брдо" завршене су приступне рампе и прилазни плато на улазном делу као и 70 одсто ободног дренажног канала.
На градилишту је, кажу, ангажовано око 125 радника и 30 различитих врста механизације.
- Траса деонице од Прељине до Пожеге је веома захтевна, како због топографије и геолошких услова тако и због потребе измештања постојеће техничке инфраструктуре - објашњавају у "Путевима".
Поред ова два, градиће се и тунел Трбушани (око 300 метара дужине), 35 мостова укупне дужине 5. 196 метара, четири надвожњака укупне дужине 592 метра, затим, скоро два милиона кубних метара насипа, изградња комплетне саобраћајне петље Паковраце која ће омогућити растерећење постојеће обилазнице око Чачка, док ће на целој траси бити 3 саобраћајне петље.
- Само у првом делу деонице од постојеће наплатне рампе Прељина до Паковраца, дужине 14,3 километара, треба урадити измештање електроенергетских, телекомуникационих, водоводних и гасних инсталација на укупно 73 места на којима постоје колизије са пројектованом трасом - наводе у "Путевима".
Тунели Лаз и Муњино Брдо представљају тренутно најдуже тунеле у Србији, а како би се осигурале косине на излазу из тунела Лаз потребно је убушити више од три километара шипова.
Данас почиње ИСПЛАТА 100 ЕВРА од државе: Познато коме прво новац леже на рачун!
КРИЗА КАКВУ СВЕТ НИЈЕ ВИДЕО: Више од МИЛИЈАРДУ И ПО радника може да изгуби посао због пандемије
НИКО НЕ КУПУЈЕ СТАНОВЕ, ЦЕНА КВАДРАТА У ПАДУ: Пандемија зауставила трговину некретнинама, а ЕВО ШТА СЕ ПРОДАЈЕ
ТУРИСТИЧКИ ОРЈЕНТИСАНЕ ЗЕМЉЕ НАЈВИШЕ ПОГОЂЕНЕ КОРОНА КРИЗОМ: Ево које су најугроженије и где се очекују највећи губици
ЈОШ ЈЕДАН ГРАД У СРБИЈИ ЛЕЖИ НА ОГРОМНОМ БОГАТСТВУ: Ево шта је пронађено током истраживања