ПОТПУНА ДИГИТАЛИЗАЦИЈА 2022. ГОДИНЕ! Од првог 1. јануара примена електронских фактура!
Електронске фактуре још су један корак ка дигитализацији пословања који ће фирмама олакшати свакодневни рад, а у Министарству финансија наводе да ће њихова пуна примена почети од 1. јанауара 2022. године.
Израда закона о електронском фактурисању је у току, сагледавајући најбољу праксу у Европској унији, као и релевантне директиве и страндарде, кажу за Танјуг у Министарству.
СРБИЈА НАЈБОЉА У ЕВРОПИ? Раст БДП-а у трећем кварталу износиће између минус и плус 0,2 одсто
ПАД ЦЕНА ЖИТАРИЦА НА СВЕТСКОМ ТРЖИШТУ: Обим промета мањи за 50 одсто, пад утицао и на нашу земљу
75 МИЛИОНА ЕВРА УЛАГАЊА У СРБИЈУ: Комшије дреше кесу усред пандемије корона вируса
Усвајање тог закона се, како наводе, очекује најкасније током првог квартала 2021. године.
Објашњавају да увођење електронских фактура у Србији подразумева корак напред ка дигитализацији друштва и усклађивање с последњим трендовима у развоју пословања како у Европи, тако и целом свету.
Наводе да систем подразумева размену електронских фактура кроз јединствену платформу, чиме ће се знатно унапредити дигитализација пословања, побољшање ликвидности привреде, убрзање пословних токова, извештавање, као и еколошки бенефити као што су смањена употреба папира, тонера и слично.
Намера је, додају, да овај вид дигитализације буде доминантан облик фактурисања.
Порески саветник Милан Трбојевић каже да ће електронске фактуре унети поприлично велике промене на нивоу целе привреде, јер ће папирне фактуре отићи у историју.
Навео је да би папир требало потпуно да изађе из употребе, а он је управо највише коришћен при креирању фактура.
- Сачекаћемо закон да бисмо видели каква ће бити форма и како ће се одвијати размена електронских фактура - рекао је Трбојевић за Танјуг.
Навео је да ће свакако постојати прелазни период за увођење електронских фактура, те да већ данас привредни субјекти који послују с великим системима примењују систем електронских фактура.
Каже да су електронске фактуре значајна промена која би требало да допринесе бржој и јефтинијој размени фактура и бржој комуникацији коришћењем савремених технологија.
Оно што је, наводи Трбојевић, јако значајно за рачуновође и за све фирме јесте да ће сам процес складиштења бити много јефтинији
Постоје, наводи, примери великих фирми које имају комплетна складишта, стотине квадрата где складиште своју документацију.
- Све ће то бити искључиво електронски, односно онлајн, тако да ће бити потребан један мали хард диск и то ће бити више него довољно да складиште комплетно своје пословање или ће га чувати на клауду - каже Трбојевић.