Превозници из Србије и Европе сатима на немачким границама, Чадеж тражи да Немачка преиспита мере
Превозници из Србије, али и читаве Европе имају велике проблеме на уласку у Немачку, а наши возачи камиона проводе сате на снегу и ниским температурама чекајући тестирање и резултате на немачкој граници.
Проблеми су настали када је Немачка увела нове мере за улазак у земљу које подразумевају обавезно ПЦР тестирање и за све возаче камиона, што до сада није био случај, чак ни током ванредног стања у марту прошле године. Због тога наши возачи сатима чекају тестирање и резултате, како би могли да стигну на дестинацију у Немачкој.
ПЦР ТЕСТ НЕОПХОДАН И ПОРЕД ПОТВРДЕ О ВАКЦИНИ? Да ли ће Срби моћи да уштеде 9.000 динара након друге дозе цепива
АКО ОВУ ОБАВЕЗУ НЕ ИЗМИРИТЕ НА ВРЕМЕ СЛЕДЕ ПЕНАЛИ: Казне за кашњење могу бити ПАПРЕНЕ
ШТА ЋЕ БИТИ СА МАЛИНАМА ИЗ ТОПОЛЕ? Воћари забринути, јак мраз коси усеве - штета може бити огромна
Какви услови важе на граници са Немачком, најбоље илуструје пример возача из Србије са словачко - немачке границе који је у уторак у 14 сати стао у ред за тестирање, а тестирање је завршио после готово 15 сати, у среду у 04.30.
Због увођења нових мера које прете да блокирају транспорт не само из Србије већ и читаве Европе, председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж упутио је писмо немачком државном секретару у Министарству саобраћаја и дигиталне инфраструктуре Штефану Билгеру у коме тражи разрешење ове ситуације због које трпе и многе друге земље Европе.
- Последња мера коју је увела Репубилика Немачка, а која се односи на сва лица која улазе у Немачку (укључујући и професионалне возаче) која су боравила или пролазила кроз Словачку и Чешку и део Аустрије, а којом се уводи обавеза регистрације и достављање негативаног теста на COVID-19 , у неким случајевима упућивање у карантин, довела до изузетно компликоване ситуације и великих застоја у транспорту робе ка Немачкој - наводи Чадеж.
Чадеж истиче да су "слике са граница, редови у којима стотине возача стоје више сати по изузетно лошем времену, чекајући на тестирање заиста забрињавајуће".
- На овај начин изложени су већем ризику од заражавања него када су били у својим кабинама камиона. Током читаве пандемије, која траје већ тешких годину дана, професионални возачи су били изузети од свих мера рестрикције. И управо то је допринело да у тешким околностима, не дође до застоја у снабдевању робом. Транспорт робе, као жила куцавица сваке привреде, не сме стати, и он се одвијао у свим условима - наводи Чадеж.
Председник ПКС подсећа на препоруке о координираном приступу држава чланица ЕУ на рестриктивну слободу кретања у Унији изазвану пандемијом Covid 19 од 28. јануара.
- Савет ЕУ је још једном ставио акценат својих препорука и на саме транспортне раднике. Надамо се да ће Немачка пронаћи начина да размотри препоруке Савета ЕУ у делу који се односи на изузимање транспортних радника од захтева који се односе на карантин и обавезан негативни PCRR тест, уз доказ о негативном брзом антиген тесту. На овај начин додатно би се оснажило неометано функционисање Зелених коридора ЕУ и снабдевање јединственог тржишта ЕУ - наводи Чадеж.