Седам проблема са којима се суочавају задужени у "швајцарцима" после увођења лекс специјалиса
Камате, уговори, једнострано тумачење, нови намети...то су само неки од проблема који су се појавили после усвајања лекс специјалиса
Вест о скоку франка пажљиво прате како задужени у швајцарским францима, тако и банкари јер ће неиминовно то утицати на висину рате и процес конверзије који је код нас у току.
Међутим, то није једини проблем с којим се наши грађани суочавају откако је усвојен лекс специјалис.
У наставку је седам највећих проблема са којима се суочавају задужени у "швајцарцима":
Први проблем је спорна одредба уговора о конверзији, која је предвиђала да банка и корисник у будуће немају међусобних потраживања. Иако по претходном образложењу, банка и корисник не могу својим потписом да озаконе ништаву одредбу (рецимо за трошкове обраде кредита), ова одредба је одмах унела панику међу кориснике, који су помислили да ће у склопу примене лекса, морати да повуку и тужбе за обраду кредита, повећавање камате, курсне разлике, НКОСК итд, или да ће се истих тужби одрећи у будућности. НБС је својим одговором отклонила ову дилему, тј. потврдила је тумачење да се ова одредба не односи на у претходној реченици набројане тужбе.
Грци се окомили на туристе: Свим Србима наплаћују ДРАКОНСКЕ КАЗНЕ!
ТУРСКИ ТОК ЈЕ ЗНАЧАЈАН ЗА ЦЕО РЕГИОН: Радови готови већ у јануару 2020. године!
Овај бизнисмен ДАЈЕ МИЛИОНЕ само да би ручао са једним МИЛИЈАРДЕРОМ: Разлог за то је и више него НЕОБИЧАН!
Други проблем који се појавио су камате на новом кредиту. Неке банка су понудиле чак и различите камате за своје клијенте, која одређеном броју клијената даје маржу од 2,97% а другој групи маржу од 3,4%. Ефектива саветује кориснике који су добили максималну маржу од 3,4% да се писаним путем обрате и банци и НБС.
Трећи проблем је условљавање корисника да одмах потпишу уговор о конверзији. Неке банке позивају своје клијенте телефонским путем и заказују им састанак у банци, на ком их приморавају да одмах потпишу уговор. Овакво поступање је противно члановима 6. и 7. Закона о конверзији, који прописују обавезу банке и рокове за доставу.
Четврти проблем: Корисници су пријавили да су понуду за конверзију нашли у поштанском сандучићу, а нису пошиљку лично примили и потписали. Савето овим корисницима да се одмах обрате банци писаним путем и пријаве неправилност.
Пети проблем: Чињеница на којима банке варају клијенте је условљавање дужника да прво измире постојећи дуг, како би уопште добили понуду од банке. Из Ефективе наводе да је ово лаж, јер се Закон о конверзији односи и на дужнике са раскинутим уговором, којима је цео кредит на наплати. Дакле, корисник кредита не мора да измири тренутни дуг (рецимо, две рате доцње) и од банке мора добити понуду за примену лекс специјалиса.
Шести проблем: Банке покушавају да прогурају додатне намете кроз кроз закон о конверзији па убацују додатна осигурања, као што је на пример осигурање некретнине а чега није било у првобитном уговору.
ПОЛИЦАЈЦУ БАНКОМАТ ГРЕШКОМ ИЗБАЦИО ТУЂИХ 300 ЕВРА, а онда је он урадио нешто што би мало ко урадио!
ВЕЛИКА ШАНСА КОЈА СЕ НЕ ПРОПУШТА: Роба из Србије стиже на тржиште од 180 милиона људи
ДОБРА ШАНСА ЗА БИЗНИС, СИГУРНО ТРЖИШТЕ: Прерада вуне је посао у коме је ПРОФИТ ЗАГАРАНТОВАН!
- Отприлике је порука: Ако ниси платио тај намет раније, сад ћеш - каже Дејан Гавриловић из Удружења Ефектива.
Седми проблем: - Имамо ситуацију да је једна банка једнострано повећале камату. Подсећам да је још пре четири године НБС донела одлуку да се врати тај новац, а имали смослучајеве да је суд накнадно такође наложио да се врати та разлика, и да се умањи, мио сада враћамо главницу супротно конверзији - прича Гавриловић.
- Банке сада седе и буквално смишљају шта још да потуре кроз закон о конверзији и како да додатно ућаре. Све је то супротно конверзији и доводи клијенте у неповољнији положај него у коме је био - каже Гавриловић.