НОВИ БЕОГРАДСКИ АЕРОДРОМ БИЋЕ КОД ДОБАНОВАЦА: И Нови Сад добија потпуно нову ваздушну луку (МАПА)
Комплекс крај српске престонице би требало да буде површине око 1.100 ха, са три полетно-слетне стазе
Према Просторном плану Србије од 2021. до 2035. године, коју је објавимо Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, наша земља добиће два нова међународна аеродрома - један код Добановаца, а други код Новог Сада.
НЕКАД ЈЕ БИО СИРОМАШАН ГРАД, А ДАНАС "КИДА": Ниш спреман за отварање седме фабрике, посла има за 1.000 људи
"ОВО ЋЕ БИТИ ПРВИ ТЕСТ" Момировић очекује саобраћај на обилазници око Београда до краја месеца (ФОТО)
ОД ЗАНАТСКЕ РАДЊЕ ДО УСПЕШНЕ КОМПАНИЈЕ: Министарка Атанасковић данас у посети Александровцу
Наиме, како се наводи, услед просторног ограничења на постојећој локацији аеродрома у Београду предвиђена је нова локација на 10 км западно од аеродрома Никола Тесла, 24 км од Београда у непосредној близини ауто-пута Е70 на потезу Грмовац-Добановци-Деч.
Комплекс би требало да буде површине око 1.100 ха, са три полетно-слетне стазе, два путничка терминала, два робна терминала, логистичком и слободном царинском зоном, модерном навигационом опремом и системом светлосног обележавања и Кодном ознаком аеродрома 4Ф.
Када је реч о Новом Саду, градња је планирана на локацији која се налази на око 15 км југоисточно од највећег града на северу наше земље, у непосредној близини ауто-пута А1, на потезу Ковиљ - Шајкаш - Будисава, са обухватом од око 300 ха и кодном ознаком аеродрома 4Е.
Непосредна близина пруге представља перспективу за развој робног, мултимодалног транспорта, наведено је у документацији.
Постојећи комплекс аеродрома Никола Тесла у Сурчину добиће нове саобраћајне и инфрструктурне објекте, а у плану је и реконструкција и доградња постојећих објеката. У документацији се наводи и просторно трасирање и техничко дефинисање повезивања са железничким и друмским саобраћајницама и системом градског превоза, формирање карго комплекса и унапређење постојећих и изградњу нових аеродромских садржаја ради повећања капацитета, у складу са очекиваним растом броја путника и обима робног транспорта.
На аеродрому Константин Велики у Нишу планиране су активности унапређења услуга изградњом нове и реконструкцијом постојеће инфраструктуре, како би аеродром добио статус интермодалног центра.
Када је реч о аеродрому Морава у Краљеву планирана је изградња нове и реконструкција постојеће инфраструктуре, како би се извршило одговарајуће позиционирање намена, садржаја, објеката и начин повезивања аеродрома на планирану мрежу аутопутева (Моравски коридор) и друго.
Аеродром у Приштини очекује изградња нове и реконструкција постојеће инфраструктуре. Планирано је и унапређење регионалних веза успостављањем потребног обима саобраћаја на релацији Београд - Приштина.
Нацрт Просторног плана Србије до 2035. године од понедељка је на јавном увиду.