СВИ ПОДАЦИ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ: На новом порталу еУправе и матична књига рођених и венчаних, лична карта, пасош, возачка
Грађани могу да га користе већ од данас.
После 10 и по година данас је пуштен у рад нови Портал електронске управе (еУправа). Иако се зове Портал, то је заправо комплетан информациони систем који нуди бројне погодности грађанима.
Портал има нови, унапређени дизајн, прилагођен је и мобилним уређајима, а омогућавањем двофакторске аутентификације помоћу мобилног телефона практично је уведена и м-Управа (м-говернмент), односно могућност да грађани и привреда комплетну комуникацију са државом обављају путем мобилног телефона.
"МИЛОШ ВЕЛИКИ" СПАЈА СРБИЈУ! Милановчани цу чекали на ово ПОЛА ДЕЦЕНИЈЕ, ускоро добијају приступ АУТО-ПУТУ
Незапосленост у Србији смањена на девет одсто! "Против одласка младих боримо се ПОВЕЋАЊЕМ плата"
Епл затвара све продавнице у Кини: Колики ће бити губитак?
- Нови портал има неколико нових битних функционалности, а најзначајнија су три новитета. Прва значајна предност је што је коришћење услуга еУправе једноставније и што смо први пут увели двофакторску аутентификацију, односно пријављивање помоћу корисничког налога, уз потврду са мобилног телефона. Ово је сјајна ствар јер тако практично обезбеђујемо да се све услуге користе преко мобилног телефона - објашњава директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић.
Као другу важну предност новог портала он наводи то што грађани сада могу на једном месту да виде све своје податке, из свих регистара – од података из Министарства државне управе и локалне самоуправе – матична књига рођених и венчаних, затим из Министарства унутрашњих послова – лична карта, пасош, пребивалиште, држављанство, боравиште, возачка дозвола, регистрација возила и оружје у легалном поседу.
Ту су и Централни регистар обавезног социјалног осигурања, подаци Националне службе за запошљавање, Републичког фонда пензијског и инвалидског осигурања (ПИО фонд) и подаци Републичког геодетског завода, где можете видети и своје непокретности.
- Трећа ствар коју бих издвојио је сама организација Портала. Да би се грађани лакше снашли у стотинама услуга, знајући да они не живе управне поступке, већ реалан живот, направили смо организацију података према животним догађајима. Тако на порталу можете наћи секцију са 8 подменија – породични живот, вртић, основно образовање, средње образовање, студирање, тражим посао, куповина непокретности и отпочињање пословања и оснивање фирме. Када уђете у један породични догађај, подаци су организовани по принципу најчешћих питања и одговора, па тако можете да сазнате шта је есДневник или шта вам је потребно, где и када можете да упишете дете у вртић. Са тренутно око 300 питања и одговора на порталу покрили смо највећи део ситуација у којима могу грађани да се нађу - истиче Јовановић, уз напомену да су догађаји и питања, односно одговори, креирани уз консултацију са грађанима и да ће наставити да буду допуњавани, у складу са потребама и сугестијама.
Михаило Јовановић истиче да су сви одговори писани тако да буду разумљиви обичном грађанину и није коришћен тежак бирократски речник, којим понекад умеју да се служе државне институције.
Грађани могу да користе нови портал већ од данас (3. фебруара).
Око 980.000 старих корисника Портала еУправе биће аутоматски пребачени и наставиће да користе нови портал. Они који су портал користили помоћу корисничког имена и лозинке моћи ће тако и да наставе, уз рок до 1. јуна да електронски пошаљу личну карту, како бисмо били сигурни у њихов идентитет. Сви који су имали квалификовани електронски сертификат такође настављају да га користе и они могу сами да генеришу електронски идентитет и за коришћење новог начина пријаве помоћу мобилног телефона и 2-факторске аутентикације
Они који немају сертификат моћи ће свој електронски идентитет, за пријављивање помоћу мобилног телефона, да генеришу на великом броју шалтера широм Србије, које ћемо организовати до краја фебруара. Дакле, биће потребно само једно физичко појављивање, након чега све услуге грађани обављају "из фотеље" – наводи Јовановић.
До краја марта биће уведено и првих 30 услуга за привреднике, а главни циљеви новог портала, према речима директора Канцеларије за ИТ и еУправу, су ефикасност, економичност, транспарентност, али и смањење корупције.
У наредне 2-3 године грађани и привреда практично уопште неће морати да иду на шалтере, већ ће све потребне услуге обављати уз неколико кликова мишем.
ПОЖУРИТЕ! Држава даје 10 МИЛИОНА ДИНАРА: Ево шта је потребно да УРАДИТЕ
Хоћете да вратите продавцу патике или белу технику: Ових 5 ствари треба да знате пре тога
ЊЕГОВ ПРОИЗВОД ЈЕ НАЈБОЉИ У СРБИЈИ Од овог старог заната се јако добро зарађује! (ФОТО)
Кина упумпава 173,8 милијарди долара у привреду због вируса
ЗБОГ КОРОНАВИРУСА: Вредност биткоина расте, дигитални новчић у "скоку" због вируса