Момировић: "При крају израда пројекта за реконструкцију пруге Београд - Бар"
Момировић је казао да је тај пројекат посебно значајан за Прибој и сва места јужно од Ужица која су, како каже, традиционално повезана са пругом Београд-Бар.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је да је у завршној фази израда пројектне документације за реконструкцију пруге Београд - Бар, а пре свега деонице од Ваљева до Врбнице.
ДО КАДА ЋЕ ЦЕНЕ ГОРИВА У СРБИЈИ БИТИ ОГРАНИЧЕНЕ? Влада открила шта возаче чека на пумпама од јуна
ВЛАДА ПОКУШАВА ДА СТАБИЛИЗУЈЕ ЦЕНУ ПЕЛЕТА: Тона кошта више од 330 евра, држава донела спасоносну одлуку
Момировић је казао да је тај пројекат посебно значајан за Прибој и сва места јужно од Ужица која су, како каже, традиционално повезана са пругом Београд-Бар. Навео је да је Србија "отворила ту причу" са црногорским партнерима и оценио да лука Бар не може да опстане без српске привреде.
- Ако направимо квалитетну железничку инфраструктуру којом ће се до мора возити шест сати најквалитетнијим возовима, направили смо огроман искорак у саобраћајној комуникацији не само у Србији, већ на Балкану - рекао је Момировић за Танјуг.
Додао је да ће у наредна два месеца бити завршена пројектна документација и нагласио да се неће одустати од тог пројекта јер је, како каже, пруга Београд-Бар кључна за западну Србију и "кључна веза Србије са Црном Гором".
Момировић је истакао да се улаже више од три милиона евра у реконструкцију већег броја станица и да је већ реконструисана пруга до Ваљева на брзину од 120 километара на час, а која од пуштања у саобрацај 1973. године, како каже, никада није обновљена.
- Са реконструкцијама које смо до сада урадили, до Ужица сада путујемо 3 сата и 15 минута, док се пре 10 година путовало осам сати. До Ваљева се стиже за мало висе од сат времена, а до Косјерића за мало мање од два сата - рекао је Момировић.
На питање о радовима на обилазници Стражевица - Бубањ Поток, Момировић је рекао да је то најфрекветнији део на саобраћајном мапи Србије када је реч о теретном саобраћају.
Навео је да је градња обилазнице око Београда почела 1989. године и да деценијама владе нису могле да је заврше, али да је 2018. године држава поново покренула и одлучно кренула у реализацију тог пројекта.
Момировић је рекао да је завршен сектор 4 - осам километара, а да се завршава и сектор 5 - око 4 км са тунелом Стражевица.
- Остаје само једна деоница да тај део обилазнице око Београда, у пројектном и грађевинском смислу пошаљемо у историју јер морамо да изместимо теретни саобраћај из Беогарада и да омогућимо брзу сапбраћајну комуникацију кар-го саобраћају - рекао је Момировић.
Говорећи о роковима за завршетак радова, министар је рекао да је било неколико села на деоници ауто-пута и да је у протеклих годину дана исељено више од 500 људи са тог простора.
- Овај пројекат касни више од 30 година, али ако причамо о кашњену од два или три месеца, то није кашњење, онда је на време. Ово су велики пројекти које нисмо реализовали протеклих деценија и тешко је погодити дан - рекао је Момировић.
"Много уложено, грађани да чувају имовину Србије"
Поводом каменовања брзог воза "Соко" у Камендину, Момировић је апеловао а грађани чувају имовину Србије јер је, како каже, то њихова имовина и истакао да је држава много инвестирала у пругу и возове.
Он је рекао да се не може тако односити према "народној имовини" и да возови припадају свим грађанима Србије, а да су карте које плаћају инвестиција у одржавање пруге и возова.
- Ово је непријатна информација, није први пут, дешавало се да се рунира у Беовоз, да се руинирају аутобуси. Нисмо толико богата земља да бисмо то себи смели да дозволимо. Улажемо огроман напор да бисмо одржали ниске цене карата, а онда добијемо овакве информације - рекао је Момировић.
Поновио је да је неистинита вест да се брзи воз "Соко" запалио и обајснио да је на једном од 64 дневна поласка на релацији Београд - Нови Сад, уместо воза "Соко" убачен воз ниже класе.
- У питању је тривијалност од које је направљена "бајка" са пожаром, ватрогасцима... Воз је имао кашњење од шест минута, то не сме да се дешава и то не оправдам, морамо да радимо на комуникацији и на многим другим стварима - рекао је Момировић.
Говорећи о новом ценовнику, рекао је да ће од 1. јуна возна карта коштати 400 динара и да је жеља да се одржи континуиутет и да се људи врате у возове. Додао је да ће у наредном периоду бити уведени и посебни пакети за студенте и пензионере. Апеловао је да се карте купују online наводећи да тако остварују попуст од пет одсто, а да се друге стране, растерећују шалтери.
"Функција није важна, биће ми част да наставим посао"
Одговарајући на питања новинара каква су његова очекивања око формирања нове владе и да ли себе види у њој, Момировић је рекао да није важно да ли ће имати функцију у новој влади, већ да се одржи политика коју је поставио председник Александар Вучић.
Нагласио је да је интерес Србије на првом месту и да је "улог" много већи од позиције министра оценивши да је Србија у најтежем положају од Другог светског рата и да је једина земља у Европи која има независну политику и која није увела санкције Русији.
- Важна је политика, храброст, одлучност, бескомпромисност, да не будемо влада која прави калкулације и размишља о дневнополитичким темама, већ да се храбро суичимо са изазовима као у претходном периоду - закључио је Момировић.