ТУРИЗАМ ПУНИ БУЏЕТ: Преко милијарду евра од планина и бања
Подељено 92.000 ваучера
Туризам ће ове године српски буџет напунити са рекордних 1,2 милијарде евра. Ово су предвиђања Министарства туризма, а засада је девизни прилив већи за 14 одсто у односу на 2016. годину, која је била најбоља до сада. До краја 2017. очекује се и да ће тренд раста домаћих, али и страних гостију, наставити да иде узлазном путањом. Један од главних разлога за повећан број домаћих туриста, свакако су ваучери које додељује ресорно министарство.
11 СТВАРИ КОЈЕ МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ О БЕОГРАДУ: Кафа се пије по цео дан,а ово никако не смете да радите
Желите да отпутујете негде током НОВЕМБРА: Златни Праг је прави ИЗБОР за Вас и то за само 75 ЕВРА!
- Ове године поделили смо скоро 92.000 ваучера и они могу да се искористе до 20. новембра - прича Рената Пинџо, помоћник министра туризма.
- До 15. октобра је било пријављивање, а више од 53 одсто били су пензионери. Око 35 одсто су запослени и 10 одсто незапослени. Најзначајније дестинације биле су Пролом Бања, Луковска Бања, Златибор, Копаоник, али и друге бање и планине у Србији.
Министарство туризма, ове године, два пута је повећавало број ваучера, крајем маја и јула, јер је предвиђен број био брзо искоришћен. Просечан број ноћења, објашњава Рената Пинџо, код оних који су користили ваучере, био је 7,5 ноћења.
- Промет домаћих туриста за првих осам месеци је повећан, а наставак акције са ваучерима очекујемо и наредне године - каже наша саговорница. - Акција је успешно реализована и захваљујући великим напорима Туристичке организације Србије и локалних туристичких заједница, које су се укључиле у промоцију наше земље као дестинације, која је атрактивна током читаве године. Зимска сезона на планинама почиње традиционалним "Ски опенингом", у сарадњи са "Скијалиштима Србије", приватним сектором и туристичким организацијама.
Како објашњава Пинџо, наша земља није позната само по планинама и бањама, већ је атрактивна за госте и због великог броја међународних догађаја, скупова и сајмова који се овде одржавају. Београд и Нови Сад су најпознатији градови за конгресни туризам. Само је у Београду број ноћења повећан за 23 одсто у односу на 2016. годину.
- Око 70 одсто капацитета у бањама и планинама за новогодишње празнике већ је распродат - истиче Пинџо.
- Почетком септембра већ су почеле припреме за зимску сезону, па није било предаха. Србија је целогодишња туристичка дестинација, и ми водимо такву кампању. Уз то, спремамо се и за јубиларни 40. Међународни сајам туризма.
Интересовања
Србија бележи раст домаћих и страних гостију и то се види из месеца у месец. Верујемо да ће то бити настављено и током зиме. А, продаја зимских аранжмана већ је почела. Имамо доста различитих најава, садржаја и догађаја који ће бити током зиме, па не сумњамо да ће интересовање туриста за нашу земљу бити велико, објашњава Марија Лабовић, директор Туристичке организације Србије.