УВОДИ СЕ СЕЗОНСКА ЦАРИНА! Организована помоћ за произвођаче кромпира, држава стаје у заштиту домаћих производа
Изузетно тешка сезона за српске произвођаче кромпира.
Род никад већи, а цена и потражња никад мање. Министарство пољопривреде пре два месеца је организовало откуп налагероване робе, а данас је он након Горњег Милановца, Нове Вароши и Ивањице организован и у драгачевском селу Рти, где ће бити откупљено укупно преко 300 тоне робе са територије Лучана и Ивањице, која ће касније бити допремљена у Лидл маркете.
ХИТ! Србин направио кућу која се окреће, морао да удовољи жени (ФОТО/ВИДЕО)
УЛОЖИЛИ СТЕ ПАРЕ У ПРИВАТНИ ПЕНЗИОНИ ФОНД: Где и коме "одлази" ваш новац и колико је сигуран у њиховим рукама?
СВАКИ ДРУГИ АУТОМОБИЛ У СРБИЈИ ОЗБИЉАН ЗАГАЂИВАЧ: Половина азотне индустрије не плаћа никакве накнаде за загађење
- Откуп се врши сукцесивно, данас ће лагери у овом делу Драгачева бити лакши за 10 вагона. То нам свакако значи да бар мало надоместимо огромне губитке које смо имали ове године. Велики су изгледи били да већину кромпира бацимо, али сада до тога, на сву срећу, неће доћи - изјавио је произвођач Милош Костић.
Пространа драгачевска брда идеална су за производњу кромпира и управо од те пољопривредне културе живи већина породица.
- То су наше фабрике под отвореним небом и зарада је увек неизвесна. Три године буду добре, потом једна лоша и тако све у круг. Ова лоша сезона нас неће демотивисати, већ смо посадили кромпир и за ову годину, за коју се надамо да ће бити боља - каже Милош.
Следеће сезоне ресорно министарство спречиће масовни увоз кромпира из иностранства посебним сезонским таксама.
- Ове године произвођачи су имали два пута веће приносе, а услед епидемије потражња је пала и аутоматски је дошло до проблема. Притом, због бесцаринског режима био је евидентан притисак кромпира из иностранства. То ћемо покушати да избегнемо у наредном периоду и држава уводи нову меру, посебну сезонску царину у периоду од новембра до фебруара кад је кромпир и најтраженији, како би заштитили наш домаћи производ - истакао је Недимовић.
Као кључан фактор успешног пласмана кромпира на домаћем и иностраном тржишту истиче се и поштовање стандарда и прилагођавање купцима јер они врло често имају посебне захтеве кад су у питању квалитет и паковање.