Весић: Крушевац спојен са аутопутем, следеће године и Краљево, Врњачка Бања и Трстеник (ВИДЕО)
Изградњу Моравског коридора прати комплетна регулација реке Западне Мораве а на иницијативу председника Вучића путарина на новој деоници неће се наплаћивати до 1.јануара наредне године.
Моравски коридор, чија је друга деоница, од Макрешана до Кошева код Крушевца, у четвртак пуштена у саобраћај, омогући ће бољи живот за све људе на његовој траси, а њих је око пола милиона, а то је управо суштина политике председника Србије Александра Вучића - да се сваки део земље саобраћајно повеже, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
ШОЛЦ ОПТУЖИО ПУТИНА! Русија изазвала раст цена гаса у Европи
Велика превара власника СББ и Н1: Шолаков партнер за 20.000 евра издавао безвредне дипломе!
Момировић: Домаће компаније - стубови економског раста Србије
Он је за ТВ Пинк истакао да је Моравски коридор пут будућности, опремљен "вај-фај" мрежом, комплетном оптичком инфраструктуром и шири је за метар од свих других ауто-путева у земљи, што доприноси комфорнијој вожњи, али и већој безбедности у саобраћају.
- Треба честитати свим грађанима и грађанкама Србије, посебно онима који живе у овом делу земље, а у градовима и општинама дуж Моравског коридора живи око 500.000 људи. Овај аутопут ће омогућити бољи живот за све и то је политика председника Александра Вучића да се сваки део земље саобраћајно повеже - рекао је Весић.
Подсетивши да је 29.априла у саобраћај пушена прва деоницу од Појата до Макрешана, дуга готово 17 километара, каже да је уз нових 10,8 километара, завршено укупно 27,8 километара Моравског коридора.
- Чека нас да до краја следеће године завршимо 28 километара од Крушевца до Врњачке бање, и да завршимо 32 километра од Прељине до Адрана код Краљева. Следеће године прикључићемо и Краљево, Врњачку бању и Трстеник на Моравски коридор - рекао је министар.
Додао је да је у сваком тренутку на изградњи Коридора ангажовано око 2.000 радника, а понекад, као пре 10-ак дана скоро и 3.000, те да Бехтел и Енка раде добар посао.
- Али, оно по чему се овај пут разликује од свих других је у томе што је ово први дигитални аутопут. Он је комплетно опремљен оптичком инфраструктуром, повезану на базне станице, а то значи да ће моћи да га користе и аутомобили без возача. Користи паметне транспортне системе, што значи да базне станице мере температуру, количину падавина, влажност, густину саобраћаја, региструју евентуалне несреће...И на основу тога возачи и возила добијају информацију да ли да успоре, како да избегну неко загушење... - појаснио је Весић.
- Омогућава да се користи и за аутономна возила, без возача, што ће у будућности бити веома важно, иако многима сада делује као чудно и готово немогуће. Са друге стране, мери се температура, количина падавина, ниво светлости, региструје густина саобраћаја, евентуалне несреће, и на основу тога возачи добијају информацију, да ли треба да успоре, изађу, како би се спречиле гужве и повећала безбедност саобраћаја - појаснио је Весић.
Указао је и да је Моравски коридор шири од свих других ауто-путева, за један метар, - широк је укупно 11,5 метара.
То омогућава да се, када се једна трака због радова или непредвиђених догађаја затвори, друга претвори у две уже траке, тако да нема застоја на путу.
Додао је да је цео пут покривен "вај-фајем", као и наплатне станице и одморишта. "И тако ће изгледати сви аутопутеви у Србији. Следеће године спојићемо и Лозницу са брзом саобраћајницом, Пожаревац Дунавским кориродом са аутопутем, прикључити Краљево, Врњачку бању, Трстеник на Моравски коридор.
То је је политика предедника Вучића, политика саобраћајног повезивања и побољшање квалитета живота свих грађана", рекао је министар Весић.
Додао је и да изградњу Моравског коридора прати комплетна регулација реке Западне Мораве што, такође, много значи за тај крај Србије. На иницијативу председника Србије Александра Вучића путарина на новој деоници неће се наплаћивати до 1.јануара наредне године.