ВОЗАЧИ, ИМАМО ЛОШЕ ВЕСТИ ЗА ВАС: Спрема се нови систем наплате путарина и једна НОВИНА
Читамо и не допада нам се уопште
Крајем јула Министарство саобраћаја расписало је јавни позив за избор консултанта који ће израдити Студију развоја електронског састава наплате путарина у Хрватској, а у оквиру Пројекта модернизације и реструктурирања путовног сектора.
ЗНАТЕ ЛИ ШТА ЈЕ ЧЛАН 187? Возачи, ево колико ЗАИСТА смете да пијете алкохола кад возите!
ДА ЛИ И ВИ ТО РАДИТЕ? Ове САОБРАЋАЈНЕ ПРЕКРШАЈЕ праве чак и искусни возачи, а тога нису ни свесни
Циљ је дискретно усмеравање ка електронском саставу наплате путарине путем сателита или ЕНЦ уређаја, а вињете као начин плаћања није потребно разматрати с обзиром на то да су оне одбачене у ранијој студији коју је радио ЕБРД.
Пре две године унутар Министарства саобраћаја и ХАЦ-ОНЦ-а разрађен је план о увођењу апарата за наплату путарина. Критеријум је био количина промета на одређеној наплатној рампи. Тада је било предвиђено да се у првој фази аутоматска наплата уведе на наплатним рампама Равча, Пргомет, Врпоље, Блато на Цетини и Вучевица. Реч је о мањим наплатама на којима је промет изузетно редак.
БУДУЋИ ВОЗАЧИ, ОВО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Од понедељка новине у ауто школама
Вредност уградње апарата износила је седам милиона куна, у што је укључено инсталирање 10 апарата плус центар за управљање. Тада је процењено да би се увођењем аутоматске наплате на тих пет прелаза уштедело око седам милиона куна на годишњем нивоу.
У документацији се такође апострофира да се путарина мора наплаћивати по пређеном километру и да се у обзир узме количина издувних гасова, па би возила са најмањом количином имала попуст до 70 одсто.
ВОЗАЧИ, СПРЕМИТЕ НОВЧАНИКЕ: Поскупљује гориво на пумпама!
Све ове напомене у складу су са недавним пакетом који је презентовала Европска комисија, а у којем се посебан акценат ставља на увођење дигиталне наплате.