ПОЛОВНИ АУТОМОБИЛИ МОГЛИ БИ ДРАСТИЧНО ДА ПОСКУПЕ? Немачка предлаже нови закон, једни су за, други апсолутно против
Промене су несразмерно неповољне и неодрживе за трговину моторним возилима, наводи се у саопштењу БВфК.
Немачка је најавила измене Закона о гаранцијама, које би требало ускладити са Директивом ЕУ о продаји робе. Предлог је покренуло Државно удружење независних трговаца моторним возилима (БВфК), које је апеловало на немачко Савезно веће да покуша да их спречи да подрже нацрт закона који је представила Влада, пише Ревија ХАК.
ДА ЛИ СРБИЈА ТРЕБА ДА СТРАХУЈЕ? Прогнозе економиста нису сјајне - свету прети несташица основних животних намирница
Сузе рони са Цетиња соко, не падоше никад овако дубоко: Црна Гора забележила највећи јавни дуг у новијој историји
Министарка открила који запослени у Србији имају приоритет: Познато ко може први да стане у ред за вакцину против короне
Промене су несразмерно неповољне и неодрживе за трговину моторним возилима, наводи се у саопштењу БВфК.
Европска директива о продаји робе каже: "Сматра се да је свака неусклађеност која постане очигледна у року од једне године од датума испоруке робе постојала у тренутку испоруке робе, осим ако се докаже другачије или некомпатибилно са природом робе или природе неусаглашености. Овај став примењиваће се и на робу са дигиталним елементима."
Претходни рок био је шест месеци, а продужење и импликације, односно трошкови такве одлуке стварају проблем трговцима.
С једне стране, ова одлука користи корисницима половних возила (бесплатна поправка), али дугорочно би могло доћи до промена које им не иду на руку.
БВфК се такође жали на друге одредбе закона, али овај је најважнији. Ако рачун постане закон, удружење дилера очекује пораст цена половних аутомобила за 10 до 20 процената и завршетак продаје старијих половних возила. Све би то имало великог утицаја на нас јер је Немачка једно од најважнијих тржишта половних аутомобила за домаће купце.