Завршен десети Weekend Медиа Фестивал у Ровињу: Ево о чему се говорило на панелима
Ровињ је и ове године био успешан домаћин
За дигиталну трансформацију треба нам 200 хиљада ИЦТ стручњака. Имамо их четири пута мање!
Да бисмо направили дигиталну трансформацију владавине треба нам 200 хиљада ИЦТ дигиталних стручњака. Ми их данас имамо 50 до 60 хиљада. Не само да их не образујемо довољно него и не радимо ништа да их задржимо – казао је Борис Дрило, члан Управе и главни директор за технику и информационе технологије Хрватског Телекома.
Важно за све послодавце у Србији: Ако не пријавите раднике, ево шта вас чека
Кад неког хоће паре: Бафет добио на опклади МИЛИОН долара
У Римац Аутомобилима данас уз хрватске, раде и стручњаци из 14 земаља, од Ирске, Норвешке до Кине, Индије и Пакистана. Они долазе да преносе знање, каже Мате Римац, али оптерећење на њихове плаће је такво да су скупљи него у матичној земљи иако доносе додану вредност.
Борис Јокић, бивши водитељ тима који је радио на курикуларној реформи образовања, тврди да инфраструктура постоји, али проблем је шта се и како учи у школама.
Ново паковање више није довољно, компаније улазе у донедавно незамисливе бизнисе
Створена су очекивања да све мора бити на додир и увек на располагању, па и бесплатно. То је посебан проблем у банкарству у које улазе и дигитални дивови, попут Амазона, који већ даје кредите купцима, рекао је Дејан Донев из Ерсте банке на панелу „Кад ново паковање више није довољно“.
Развој нових категорија производа посебно је велики изазов за високо регулисане традиционалне индустрије, попут дуванске. Јохн Brady из Бритисх Америцан Tobaccoa (БАТ) каже да су њима промене дошле споља, од малих подузетника, а потрошачи су се врло брзо навикли.
Какво је стање и што чека ПР струку у Хрватској? Сазнајемо ускоро у дворани Нордицс Exposed! #weekend2017 pic.twitter.com/IQTubbpJUI— Weekend (@weekendmedia) Септембер 23, 2017
Треба схватити шта потрошачи желе, али за раст је неопходан квалитет производа
У расплету кризе Агрокора почеле су се заузимати позиције, али време је да национални интереси буду на првом месту, а у томе би Подравка требало да буде на челу колоне, рекао је председник Управе Подравке Марин Пуцар.
Рам Addanki, генерални директор Адриа кластера БАТ-а, и Пуцар, заједно с Михаилом Јанковићем из Нектар Групе и Јованом Стојановићем из Дирецт Медиа агенције, на панелу „Дон’т Стоп Ме Now“ анализирали су како остварити стални раст својих компанија и заузети позиције на новим тржиштима.
Изазови су различити, казао је Рам Addanki, али свуда је највећи изазов схватити шта потрошачи желе обзиром на различитост култура.
- Квалитет производа је кључан. Раст је темељни циљ пословања, а наш је раст у производима нове генерације - закључио је Addanki.
Агрокор је у комуникацији кризе све одрадио погрешно
Комуникација Агрокора према медијима било је лошија што су били већи, јачи и моћнији. Задњих месеци њихов ПР је био у функцији прикривања очигледних проблема са презадуженошћу.
У линији комуницирања било је превише људи који су неформалним каналима нудили најлуђе могуће приче, чак и кад је било очигледно да је све готово. На пример, да су добили огроман новац од Кинеза – то је била доста озбиљна срамота, рекао је Гојко Дрљача, заменик главног уредника Јутарњег листа на панелу о комуникацијском аспекту кризе у Агрокору.
Причамо с људима који су доживјели цијелу трансформацију дигитала у регији :) #weekend2017 pic.twitter.com/t6mjU0mukO— Weekend (@weekendmedia) Септембер 23, 2017
Која Хрватска ће превладати – отворена или она која живи у прошлости?
Зашто имамо изузетно велики државни сектор и мали приватни сектор који се покушава у свему томе наћи? Панел назива “Хрватска иде напред?” међу стручњацима је подстакао дебату о томе постоје ли две Хрватске - она која жели задржати постојећи економски модел и она која жели отворенију владавину.
- Хрватска као држава у људе у задњих 27 година улаже изузетно мало, заправо смо људе занемарили - рекао је Борис Јокић, бивши водитељ курикуларне реформе, али и знанственик и психолог који прати друштвене и психолошке ефекте учења на Институту за друштвена истраживања у Загребу.
- Конкуренција је увек добра, а код нас је врло мало приватних понуђача едукативних услуга. У јавном сектору су приватне услуге исто мале. Требало би радити на томе да се повећа конкуренција унутар јавног сектора и омогући да се приватни сектор развије - мишљења је Младен Фрук, партнер McKinsey & Company за Хрватску.
Поздрав за дом спремни звучи као реклама за стамбени кредит
Сатиричари, новинари, глумци и публика која је испунила све столице, подове и пролазе у препуној дворани Нордиц Exposed, провели су сат и по у фантастичним освртима о свим добрим и лошим странама суседа или комшија, на панелу “Све што сте одувек желели да знате о суседима, а нисте се усудили да их питате".
- Ми Херцеговце у Загребу зовемо господине градоначелниче.
- Нама поздрав за дом спремни звучи као нека реклама за стамбени кредит.
Све се то чуло на панелу. News директори канала Н1, Тихомир Ладишић за Хрватску, Амир Зукић за БиХ и Југослав Ћосић за Србију, имали су задатак да своје госте који су сви редом духовити, информисани и без длаке на језику испитају о актуалној ситуацији на Балкану.
Дијалог се на крају претворио у станд уп комедију где се свако забављао на свачији рачун, а политика, политичари и ситуација у регији постали извор смеха.
"Ми пуно причамо о излазу, али мало заправо помажемо фирмама у томе да изађу ван." #weekend2017 и "Хрватска иде напријед?" панел pic.twitter.com/9MNbxtbB0I— Weekend (@weekendmedia) Септембер 23, 2017
Како у 5000 дана променити свет?
До 2030. године 193 светска лидера у УН-у обвезало се испунити 17 циљева одрживог развоја. То нам даје мање од 5000 дана да променимо свет. Међутим, одрживост је у пословању једнако изазов и прилика – паметне агенције циљеве УН-а за одрживи развој користе као добро средство за изградњу брендова.
Како маркетиншка заједница може играти кључну улогу у одрживости промовисањем циљева одрживог развоја у раду с клијентима? Примери како везати брендове уз друштвени напредак су но poverty (Тата), зеро хунгер (Даноне), good health анд well беинг (Јамие Oliver), quality едуцатион (Амазон), гендер equality (P&G), цлеан water (Грундфос) - објаснио је окупљенима на панелу “Који је твој број?” Ханс Мартин Мегåрд, извршни директор Сцандинавиан Десигн Гроупа (СДГ).