20 ствари које (вероватно) нисте знали о Цоца-Цоли
Coca-Cola има већи годишњи буџет за оглашавање (3,3 милијарде долара) од Applea и Googlea ЗАЈЕДНО.
1. Coca-Colin бренд (81,6 милијарди долара) је вреднији од свих следећих брендова заједно – Пепси (19,1), Budweiser (13,0), Несцафе (11,4), Нестле (8,0), Старбуцкс (5,4), Јацк Даниел’с (4,9), Johnnie Walker (4,8), Smirnoff (4,6), Цорона Extra (4,4) и Хеинекен (4,2)!
2. Coca-Colin лого је најпрепознатљивији лого на свиету – препознаје га 94% свјетске популације!
3. Међународно истраживање које је Coca-Cola наручила крајем 80-их година XX вијека је показало да је “Цоца-Цола” друга најпрепознатљивија реч на свим језицима на свету, одмах иза речи „ОК“.
4. Coca-Cola се продаје у око 200 држава широм света. Према незваничним информацијама, Coca-Cola се једино не продаје на Куби и у Северној Кореји.
5. Компанија Coca-Cola производи толико различитих напитака, да кад би сваког дана попили по један од њих, требало би вам преко девет година да испробате сваки (око 500 брендова и око 3.500 различитих напитака).
6. Од око 500 брендова које компанија Coca-Cola нуди, једино је Coca-Cola доступна у свих 200 држава на чијим тржиштима ова компанија наступа.
7. Процјена је да на свету постоји око 3.000 брендова безалкохолних пића, а свега 33 бренда има годишњи приход већи од милијарду долара. Од та 33 бренда, Coca-Cola је власник чак 15!
8. Око 1,7 милијарди Coca-Cola у различитим облицима (флаше, лименке, “на точење”…) се попије сваког дана.
9. Када би се све флаше Coca-Cole које су икада произведене ставиле једна до друге, стигле би до Месеца и назад, и тако преко 2.000 пута!
10. Када би се сви аутомати за продају Coca-Cole који постоје на свету насложили, заузели би запремину четири Емпире Стате Буилдинга из Њујорка!
11. Coca-Cola има већи годишњи буџет за оглашавање (3,3 милијарде долара) од Applea и Googlea заједно!
12. Просечан Мексиканац попије више Coca-Cole (665 годишње) од просечног Американца (399), Британца (202), Кинеза (32) и Индијца (9) заједно!
13. Конзерва Coca-Cole тоне у води, док Диет Цоке конзерва плута на води.
14. Coca-Cola је компанија која има најдужу сарадњу са Олимпијским комитетом. Постала је партнер Олимпијских игара у Амстердаму још 1928. године, и била је спонзор свих Игара након тога.
15. Оригинална цијена Coca-Cole је била пет доларских центи за једну чашу.
16. Coca-Cola је прво безалкохолно пиће које је конзумирано у свемиру. Космонаути са спејс шатла Challenger су 12. јула 1985. године испробали Coca-Cola “свемирску лименку” (Цоца-Цола Space Цан).
17. Coca-Cola Зеро је настала као резултат чињенице да су мушкарци доживљавали Диет Цоке као “женско пиће”, па не чуди што су рекламне кампање за Coca-Colu Зеро фокусиране на мушкарце.
18. Према незваничним информацијама, постоје само три државе на свету у којима локални бренд безалкохолног пића успева да буде продаванији од Coca-Cola – то су Шкотска (Ирн-Бру), Индија (Thums Уп) и Перу (Инца Кола). Интересантно је да је индијски Thums Уп управо у власништву Coca-Cole.
19. У периоду од 1922. до 1933. године, Coca-Cola је три пута била у позицији да купи компанију Пепси, али је сваког пута одбила понуду.
20. Три особе, међу којима и Joya Williams, који је био запослен у Coca-Coli, су у мају 2006. године покушале да продају Пепсију тајне информације о Coca-Coli за 1,5 милиона долара. Пепси је пријавила овај случај Coca-Coli и ФБИ, а федерални агенти су наредног месеца у тајној акцији ухапсили све три особе. (Digitalizuj.me)
Прочитајте и:
Кока кола ''бежи'' са руских тв екрана
Цоца Цола пласира млеко - коштаће дупло више од обичног, а ево и зашто!