30 година Тетриса
Тетрис, игра руског аутора Алексеја Пажитнова по први пут је представљена јавности 6. јуна 1984. године.
Била је намењена за играње на рачунарима тог доба, а популарност је стекла након верзије за тадашњу ИБМ ПЦ платформу. Од тада је доживјела безброј адаптација, а уз њу су одрастале генерације, играјући се на својим Нинтендо конзолама, рачунарима, или мобилним телефонима.
У својих је 30 година живота ова игра заслужила готово култни статус, а поводом ове годишњице доносимо неколико занимљивости везаних за легендарни Тетрис:
• Име Тетрис долази од комбинације речи тетра (грчки префикс за четири, будући да се игра квадратним облицима), те речи tennis, што је Пајитнов омиљени спорт
• Тетрис је првобитно направљен на рачунару "Елецтроника 60" и прва је совјетска компјутерска игра која је извезена на другу страну "гвоздене завесе".
• За време развоја игре, Пажитнов је радио за совјетску Рачунарску академију, па је сва права на продају лиценци задржала совјетска влада. Сам Пажитнов готово да ништа није зарадио од Тетриса све до 1996., када је основао Тетрис Company и изборио се за ауторска права.
• Тетрис доказано има позитиван утицај на мозак, те помаже људима код одвикавања од пушења или држања дијета.
• Поремећај када се у сну или пред очима играчима привиђају узорци из игре назван је према овој игри – Тетрис ефект.
(буг.хр)