Ако је салама 150 динара, запитајте се шта је унутра!
Председница Центра потрошача Србије Вера Вида изјавила је да је у Србији, на жалост, цена испред квалитета намирница.
Због тешке економске ситуације и лошег стандарда, цена одређује квалитет, односно грађани гледају шта могу да плате и у складу са тим купују, казала је Вида на округлом столу "Квалитет као средство за постизање лидерске позиције на тржишту".
"Када видите да је килограм сухомеснатог производа од 150 до 200 динара морате да се запитате шта ли је унутра, али људи то купују јер немају могућности за више", навела је она.
Такође је указала да се роба у малопродаји лоше контролише и да инспекције углавном реагују тек кад се нешто деси.
Како је казала Вида, главни канал продаје прехрамбене робе сумњивог квалитета су пијаце и уличне продаје, где контрола није адекватна.
„Држава мора да сузбије нелојану конкуренцију, јер компаније коју послују по закону морају да буду носиоци квалитета. На тај начин уједно се штите и потрошачи. Квалитет производа није у потпуности испитан код свих учесника на тржишту, али ипак задовољавају минимум услова за употребу тако да потрошачи нису угрожени,“ изјавила је Вида.
Представници великих компанија произвођача прехрамбених производа на скупу су се сагласили да је нелојална конкуренција велики проблем у њиховом пословању.
Представници произвођача кафе, пекарских производа, вина, месних прерађевина казали су да цене њихових производа никако не могу да буду конкурентне мањим локалним произвођачима, првенствено због испуњавања и поштовања свих прописаних захтева у погледу квалитета и контроле производње и према запосленима.
Они су се сагласили да је неопходна чвршћа контрола и законска регулатива како би озбиљни произвођачи били заштићени од нелојалне конкуренције.
Ненад Ђорђевић, директор развоја и маркетинга у компанији Дон Дон која производи под брендовима Твојих 5 минута и Наше зрно, казао је да је од уласка на српско тржиште за шест година, Дон Дон улагањем више од 50 милиона евра у производне погоне широм Србије, унапредио пекарску индустрију и постао лидер на овом тржишту.
Томи Румпф, генерални директор компаније Перутнина Птуј Топико, казао је да га чуди да потрошачи у Србији масовно купују на пијацама робу непровереног квалитета, која је чак и скупља од оне у продавницама.
Он је навео да та компанија као одговорна група испуњава највише стандарде квалитета, сигурности, следљивости и екологије, како би дошла до врхунског квалитета, преноси Б92.