BMW и VW раде заједно на ширењу мреже места за допуну електричних аутомобила
Електрични аутомобили имају све изгледниј у будућност. Како нафте буде све мање, то ће бити скупља, што ће коришћење аутомобила чинити скупим за наше новчанике. Поред тога, законодавства широм света све су непријатељскија према фосилним горивима, тако да ето још једног разлога који будућност предаје аутомобилима на струју.
Ипак, постоје и проблеми. Технологија је и даље скупа, али и неразвијена. Зато је домет без пуњења и даље недовољан за праву самосталност од стајања. А, ту је и чињеница да места за допуну готово да нема.
На станицама ће бити брзи пуњачи једносмерне струје. Да ли ће то бити они од 50 киловата, или комбо пуњачи од 24 kWh са САЕ конектором, то ће бити одлучено. Поред њих, "пумпе" ће имати и пуњаче од 240 волти наизменичне струје.
Пуњачу од 50 kWh требаће 20 минута да напуни 80 одсто батерије BMW и3, док ће за исти посао пуњачу од 24 kWh требати пола сата.
Даље, постоји и проблем са системима пуњења. Не постоји један, већ три. Први је Nissanovo дело - CHAdeMO, други Теслин Supercharger, док је трећи CCS - комбиновани стандард пуњења (Цомбинед Charging Стандард).
За CCS се највише залажу амерички и немачки произвођачи. Тим поводом, BMW и Volkswagen су удружили снаге како би проширили мрежу CCS станица за брзу допуну. Склопљен је договор о подизању 100 допунских јединица на најпрометнијим саобраћајницама на западној и источној обали САД, са размаком од 50 миља (80 км) између сваке од њих.
Корист за економију биће велика. Поред станица биће садрађени ресторани, тржнице и други услужни објекти, који би заокупили пажњу (и новчанике) док чекате да ваш ауто буде напуњен. Систем ће испрва бити погодан за допуну BMW и3, Volkswagen е-Голф, као и Chevrolet Спарк ЕВ.
Прва допунионица се већ гради у Сан Дијегу, док цео посао треба да буде готов до краја године.