BMW: Обарањем масе до бољих перформанси модела М класе
Мање килограма у новим М3 и М4 моделима донеће за 28 одсто нижу потрошњу горива и емисију угљен-диоксида.
Обарање масе уместо повећања снаге агрегата ради побољшања перформанси возила приступ је који форсирају у М одсеку BMW.
- Да бисмо се попели на виши ступањ у сегменту односа снаге и масе, пре ћемо тежити аутомобилу који тежи 1.000 кг него возилу које има 1.000 КС - изјавио је Карстен Пријес, руководећи Одељења за производе у М одсеку.
Пољска Arrinera (ФОТО) (ВИДЕО)
(НЕ)ЧЕКИВАНО ОД ЕЛОНА МАСКА: Наши патенти су ваши патенти
Субару планира да оживи SVX?
Нови модели М3 и М4 одраз су такве концепције. Снажнији за 3 посто (са 416 на 427 КС), поменути модели су истовремено лакши за 6 одсто, тј. за 80 кг. Уз штедљивији 3.0 В6 мотор, нови модели из М класе имаће мању потрошњу горива и емисију угљен-диоксида за 28 одсто, па ће уз пун резервоар моћи да пређу преко 150 км више него раније.
Да би се смањила маса апарата, предњи и задњи делови аутомобила израђени су искључиво од алуминијума, док су у производњи мотора и осталих делова коришћена угљенична влакна и магнезијум. У нове М моделе неће бити инсталиран xDrive систем погон на сва четири точка управо због тежње за мањом килажом возила.
- Која је сврха олакшати аутомобил за 80 кг, а онда у њега уградити xDrive који тежи 75 кг? - рекао је Пријес, али је додао да ће у будућности и xDrive бити уграђен, како техника редукције масе буде успешнија.