Циклус пројекција: Олд School - "Метрополис"
У наредних неколико уторака се враћамо у прошлост јапанске анимације са селекцијом филмова који су или значајни за индустрију или су на западни фандом оставили пажње вредан траг.
Почиње се од једног од најнеобичнијих, најљупкијих и најмрачнијих ретро филмова, који у себи обједињује стваралаштво неколико великана и са Запада и из Јапана. У питању је "Метрополис" из 2001. године који можете погледати у клубу Сакурабана са почетком у 19.30 часова.
Године 1927, чувени немачки редитељ Фриц Ланг снимио је, за абнормално велике новце за оно доба, филм "Метрополис", једно од првих научно-фантастичних дела свих времена. У питању је црно-бело, немо остварење о граду будућности у коме живи подељено друштво и револуцији која се ваља, познато пре свега по свом иконичном плакату на коме је глумица Бригит Хелм под тешком шминком и у металном оклопу, као један од најранијих приказа робота у људском обличју.
Филм је у приличној мери поставио урбану дистопију као поджанр на ноге, а многи клишеи који се и данас вуку први пут су виђени управо код Ланга.
Неких 20 година касније у послератном Јапану, који се још опоравља од последица ратних разарања, извесни Осаму Тезука, у потрази за темом за свој најновији серијал, случајно ће налетети на плакат за Лангов "Метрополис". У Токију 1949, пронаћи и погледати немачки неми филм од пре рата била је немогућа мисија, али Тезуку је омађијала идеја човеколиког робота и града будућности до те мере да је решио да направи сопствену причу по имену "Метрополис", од Фрица Ланга преузевши само елементе с постера. Тако смо добили једну од првих научно-фантастичних манги икада, која је својом причом о роботу у очајничкој потрази са људскошћу такође поставила клише који се често виђа и дан-данас.
Пре пројекције, биће опширније приче о каријери Осаму Тезуке, односно о филмском значају Фрица Ланга и његовог schadenfreude опуса.
Тезука је преминуо 1989. године и сви битнији аниме и манга аутори се утркују да му одају почаст у свом стваралаштву. Кацухиро Отомо – творац "Акире" и једна од најзначајнијих фигура у аниме историји – долази на оригиналну идеју како да адаптира Тезукин "Метрополис".
У сарадњи са Ринтаром – озлоглашеним редитељем познатим по својој дивљој режији и експерименталној анимацији – Отомо ће Тезукину мангу прерадити тако да је максимално приближи немачком филму, на једној страни задржавши слаткоћу и љупкост карактеристичне за Тезукине ране радове, а на другој у пуној мери се одавши јединственом стилу Фрица Ланга познатом као "schadenfreude". За оне који не говоре немачки, schadenfreude значи "уживати у патњи других". Филм је изашао 2001. године, и још увек се убраја у најзначајнија биоскопска аниме остварења свих времена.