Дечији цртежи су показатељ интелигенције у старијој доби
Током истраживања др. Арден је с тимом пратила 7.752 пара близанаца који су били део истраживања раног развоја близанаца.
Сви родитељи знају с колико поноса лепе прве цртеже своје деце по стану, мада према новим истраживањима, управо из тих жврљотина могло би се видети колико ће интелигентна деца бити у тинејџерском добу.
Недавно су објављена открића истраживања докторке Росалинде Арден с Института психијатрије у Лондону, у часопису "Psychologival Сциенце". Током истраживања др. Арден је с тимом пратила 7.752 пара близанаца који су били део истраживања раног развоја близанаца.
Кад су деца била стара четири године, родитељи су им рекли да нацртају слику детета, како би упоредили налазе с истраживањем из 1920.-их година, којим се желела утврдити интелигенција деце.
Сваки цртеж тад је оцењен од 0 до 12, а гледао се број физичких карактеристика (глава, очи, нос, уста, тело и руке) које је дете нацртало. Тако је, на пример, дете које је нацртало две руке и ноге, али главу без икаквих карактеристика могло добити тек четири бода.
Од деце је затим затражено да реше тестове интелигенције са четири, а затим поново са четрнаест година. Научници су открили да су деца која су са четири године освојила више бодова због цртежа показала и већи IQ у том добу, што је било и за очекивати.
Међутим оно што је изненадило све је била чињеница да су деца која су са четири године добила веће оцене на тесту цртања била интелигентнија и са четрнаест година.
Др. Арден ипак истиче да родитељи не требају да брину ако њихова деца не цртају лепо, јер је корелација између "лепих" цртежа и интелигенције била мала, па додаје: "Цртачке способности не одређују интелигенцију. Постоје бројни узроци, генетски и они условљени околином, који утичу на интелигенцију у старијој доби."
Тим је открио да би могла постојати и генетска веза у погледу дететове способности да се ликовно изражава. Наиме, у доби од четири године једнојајчани близанци су цртали много сличније цртеже од двојајчаних, који деле 50% генетике, али имају слично васпитање.
Но др. Арден напомиње и да то не значи да постоји ген који одређује надареност за сликање. "Дететова могућност да нешто добро прикаже цртежом повезана је са бројним његовим другим могућностима, као што су моћ запажања, како држи оловку, итд."
Раније ове године објављено је и истраживање према којем је дечија способност читања такође показатељ интелигенције коју ће дете имати у тинејџерском периоду.
(magazin.net.hr)