ФОЛИЋ О НАЈВАЖНИЈИМ ПИТАЊИМА: Београд себи мора да приушти метро
Милутин Фолић, главни урбаниста Града Београда, у интервјуу за "Београдске новине" говори о плановима за уређење града у будућности, изградњи метроа, али и угоститељству.
Када је у питању оживљавање бицикла као превозног средства у Београду, Фолић објашњава да је припремљен читав низ акција у вези са промовисањем бициклизма.
- Радимо на томе да се промени закон о безбедности у саобраћају где ће се дати већа права бициклистима и омогућити да се бициклистичке стаже провуку кроз већи број улица у граду. Ускоро имамо и усвајање одлуке о систему јавних бицикала где ће бити направљен такав систем да се бицикли изнајмљују на једном месту и враћају на друго, док би првих пола сата изнајмљивања било бесплатно и фактички ће људи на тај начин моћи уместо градским превозом, бесплатно бициклом да се пребаце на одређене локације.
БЕОГРАД ИНВЕСТИТОРСКА ДЕСТИНАЦИЈА! Град постаје све атрактивнији за туристе
Говорећи о Београду на води, градски урбаниста је навео да је реч о значајном пројекту, јер, осим свежег капитала који он обезбеђује, доноси и уређење јавних површина. Такође је навео да су инсистирали да све што се ради у том делу града, ради се од природног материјала, да се уведе што више зеленила, дечјих игралишта, бициклистичких стаза...
- Објекти у оквиру Савамале који су под заштитом ће бити реконструисани, улице поплочане каменом. Фактички сви радови који се тренутно ту обављају су везани за уређење јавних простора и на томе ћемо увек да инсистирамо. Сматрамо да уколико се то ради уз поштовање историјског наслеђа, на тај начин дижемо вредност целог града, па и самог делагде се гради Београд на води.
Београд себи мора да приушти метро
На питање постоје ли неки планови за изградњу београдског метроа, он истиче да је то питање најважније за град Београд. Пројекат за метро је постојао још седамдесетих година, а од тада до данас је направљено још неколико различитих варијанти, рекао је он.
Престоница доброг провода
Када је реч о угоститељству, Фолић наводи да је Београд свакако бар у једној ствари јесте лидер у региону, а можда и у Европи, а то је провод, па због тога српску престоницу посећују млади и људи средњих година.
- Сматрам да је добро бити лидер макар у нечему ако већ не можемо да се похвалимо најуређенијим улицама или градским превозом, можемо, ето, да се похвалимо да смо у неколико наврата били проглашавани за престоницу доброг провода у Европи и свету. То је нешто што ја мислим да треба увек да се подржи, а да паралелно са тиме радимо на томе да се и друге ствари доведу у ред и да онда имамо све, комплетан град који има шта да понуди и туристима и инвеститорима.
- До сада не постоји консензус међу стручњацима који су надлежни за то који концепт у вези са метроом треба да буде направљен, да ли би то био класичан метро који је комплетно под земљом што је свакако најбоље, али и најскупље или је то нека комбинација метроа који је под земљом и лаког шинског система над земљом. Тренутно су у изради студије које треба да нам дају неке смернице у погледу тога на који начин треба тај пројекат да се развија. Нажалост, изградња метроа је нешто што је јако скупо и што град Београд у овом моменту себи мора да приушти, а биће му изузетно оптерећење.
Будућност Београда највише зависи од нас грађана, нагласио је и додао да уколико ми сами увидимо да не треба да бацамо отпад било где, да не треба да шарамо графите по фасадама, да не треба да градимо нелегалне објекте, паркирамо по зеленим површинама, возимо бесплатно градским превозом и тако даље, онда ће Београд моћи да искористи своје потенцијале и крене да се развија у правцу у коме треба.
- Град ће наставити са даљим улагањима у подизање квалитета живота у граду чиме град постаје и атрактивна туристичка дестинација као и место за улагања од чега ће сви грађани имати користи и заједно ћемо радити на светлој будућности.