ФРАНЦУСКЕ НОВИНЕ У КРИЗИ: Само Фигаро не брине
У јеку кризе штампаних медија, већина француских дневних листова забележило је пад продаје у првом полугодишту 2014, изузев пословног дневника Еко (Лес Ећос) и конзервативног листа Фигаро, који су имали благи раст, наводе подаци професионалног удружења.
Спортски лист Екип (Qquipe) и левичарски дневник Либерасион (Либератион) забележили су највећи пад продаје - 10,56, односно 9,41 одсто у односну на првих шест месеци прошле године, наводи удружење за штампане медије ОЈД.
И поред ефекта светског првенства у фудбалу које је почело у јуну, спортски дневник продавао је 216.017 примерака дневно од почетка године.
Либерасион је смањио број продатих листова на 93.731 примерака дневно. Суочен с могућим стечајем, лист је у четвртак докапитализован са 18 милиона евра, а нови тандем на челу Лоран Жофен и Јохан Ифнажел задужен је да побољша продају која је у паду већ годину дана. Они су најавили и да ће 60 запослених морати да оде да би се одржала финансијска равнотежа.
Популарни дневници Паризјен (Парисиен) и Ожордуи ан Франс (Аујоурдхуи ен Франце) нису избегли општи пад продаје са падом од 8,0 односно 7,20 одсто. Католички дненвик левог центра Кроа (ла Croix) имао је пад од 2,09 одсто, с дневном продајом од 96.133 примерака.
Листови Фигаро и Еко избегли су општи тренд.
Фигаро је на врху с дневном продајом од 323.473 примерака од почетка године, што је пораст од 0,19 одсто у односу на исти период 2013, према подацима професионалног удружења.
Еко, главни економски дневник, имао је раст продаје од 1,32 одсто у првих шест месеци у односу на исти период прошле године, с дневном продајом од 124.423 примерака.