И Ауди избацио модел са погоном на горивне ћелије!
Изгледа да је сајам аутомобила у Лос Анђелесу постао место где треба представити свој ауто са горивим ћелијама. Разлога за то има неколико, али најбитнија је законска регулатива Калифорније који захтева драматичне редукције по питању емисије штетних гасова.
А7 Спортбацк х-трон се споља нимало не разликује од "класичног" модела, све док не отворите хаубу, јер уместо мотора има погон на гориве ћелије.
Цео систем се састоји од 300 горивних ћелија са полимерним мембранама и катализаторима од платине са обе стране. Саме ћелије производе струју од 230 до 360 В, а Ауди је уградио и турбо, чија је сврха да удувава ваздух назад у ћелије и на тај начин побољшава коришћење водоника. Најинтересантнија чињеница везана за овај нови погон је његова ефикасност па А7 троши око 1 кг водника на 100 км што би било 3.7 литара бензина. Пошто је Ауди уградио резервоар од 5 литара, за чије пуњење је потребно око 3 минуте, аутономија кретања је око 500 км.
Поред систем горивних ћелија ту су и литијум јонске батерије које служе за складиштење струје и омогућавају додатну аутономију од 50 Км. Наравно, батерије се пуне помоћу регенеративног кочења или класичним пуњачем.
Ауди А7 спортбацк х-трон покрећу два мотора, по један за сваку осовину. Електромотори су независни међусобно, а предњи добија енергију од горивих ћелија, док задњи црпи снагу из уграђене батерије. Комбинована снага ова два електромотора је око 231 Кс, што и није пуно ако узмемо у обзир чињеницу да је А7 тежак готово две тоне (1950 кг). То се одразило на перформансе, па овај концепт до 100 на сат стиже за 7.9 секунди, а максимална брзина је 180 Км/х.
Погледајте још и:
ВАЖНО ЈЕ УЧЕСТВОВАТИ: Добио је осам месеци затвора за ово! (ВИДЕО)
ТРЕЋИНА У КИНУ: Folkswagen не може да направи довољно аутомобила